Notícies

La cultura digital, clau pel creixement de les empreses

Enreach 11/04/2017
Clock icon 2 min

En una època en què la integració de les noves tecnologies digitals està transformant la força de treball, també la cultura de les empreses s’ha d’estendre amb la finalitat d’incloure les noves pràctiques digitals en el lloc de feina.

L’objectiu no és cap altre que la consecució d’una cultura digital i productiva, fet pel qual, temes com la cultura, el compromís i la retenció dels empleats s’han convertit en temes de primer ordre per als líders empresarials. De fet, un recent informe elaborat per la firma d’anàlisi Deloitte sota el títol “Digital Workplace and Culture” posa de manifest que el 87% de les organitzacions citen la cultura i el compromís com un dels seus principals reptes, a la vegada que el 50% qualifica aquest aspecte com a “molt important”.

En conseqüència, és responsabilitat de les empreses implementar les mesures per a crear un lloc de treball (local o online) basat en el suport, la col·laboració, en el qual les persones puguin ajudar a la seva organització a créixer al següent nivell. Però, quines són les claus per aconseguir aquest lloc de treball digital?

En primer lloc, construir una cultura digital, és a dir, una cultura de treball forta recolzada en la implementació de les tecnologies digitals que facilita a les empreses atreure i contractar el millor talent, maximitzar la taxa de retenció dels empleats o oferir un servei al client més eficient i de qualitat, entre d’altres avantatges.

No obstant, per aconseguir aquesta cultura digital és essencial comprendre les necessitats de la gestió del coneixement i del propi personal per emprendre així una planificació estratègica fonamentada en la presa de decisions informades.

“Sense una cultura que doni suport a la nova realitat del lloc de treball digital, les organitzacions s’enfronten a una pèrdua de productivitat, a la frustració dels treballadors a tots els nivells, i a problemes de retenció”.

La segona clau consisteix a tractar els empleats com a clients, en el sentit d’afavorir una cultura digital de suport que permeti que els treballadors es sentin integrats, connectats, membres de l’equip, fins i tot si es troben dispersos per tot el món. Per això, és imprescindible l’ús d’eines de col·laboració digital a tota l’empresa. Al mateix temps, és necessari implementar polítiques que tinguin cura dels empleats i que evitin el seu desgast: polítiques de salut, de jubilació, de vacances, de desconnexió…

I, en tercer lloc, la que potser sigui la clau més òbvia, estar obert a la innovació. Per sobreviure al futur, les organitzacions han d’adoptar una cultura digital que els confereixi els avantatges ja citats, però per això, han de mostrar flexibilitat per adoptar plataformes i estratègies digitals, a l’hora que “proporciona un ambient de treball més obert, amb major transparència de la informació i confiança en l’experiència”.

L’adopció d’aquestes tres claus situarà a qualsevol empresa en el camí correcte de la creació d’una cultura digital d’èxit.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo