Atenció al client

La fórmula infal·lible per complir amb els teus SLAs de call center

Eva Adán 28/11/2023
Clock icon 5 min
Nivell: Intermedi

En el contracte entre un proveïdor de CCaaS i un BPO de call center, és comú establir SLAs com a elements fonamentals que defineixen els estàndards de servei. Els SLAs, essent KPIs essencials, juguen un paper crucial en la mesura objectiva del rendiment i la qualitat del servei ofert.

Encara que cada contact center mesura els seus propis SLAs, alguns gairebé sempre estan presents:

  1. NDS o el nivell de servei que mesura el percentatge de trucades ateses.
  2. NDA o nivell d’atenció que analitza el percentatge de trucades ateses abans de “n” segons.
  3. TMA o la taxa mitjana d’abandonament que indica el percentatge de trucades abandonades abans de ser ateses.
  4. TMO o els temps mitjans d’operació que mesura el temps que passa des que els agents despengen la trucada fins que acaben el “afterwork call”.
  5. AHT o temps mitjà d’atenció que analitza el temps que els agents estan en conversa amb el client.
  6. TME o temps mitjà d’espera que indica quants minuts porten els clients esperant en una cua.

Independentment de si mesures aquests o molts altres SLAs, en aquest article t’ensenyarem la fórmula infal·lible per complir-los dia rere dia.

1. IMPLEMENTANT TECNOLOGIES AVANÇADES

El primer pas per complir amb els estàndards de qualitat de servei és comptar amb una solució de contact center avançada. Això vol dir que el software d’atenció al client no pot ser un simple sistema de gestió de trucades, sinó que ha d’estar enfocat a optimitzar el rendiment del centre d’atenció.

Com identificar un programari avançat de la resta? Fixant-te en les seves funcionalitats, com, per exemple: la gestió de múltiples canals, la integració en aplicacions externes, les opcions d’autoservei o la seva ràpida escalabilitat.

2. QUALIFICANT DE FORMA EFICAÇ LES INTENCIONS DELS CLIENTS

Una estratègia efectiva per complir amb els SLAs és aprofitar la intel·ligència artificial per qualificar la intenció dels clients. Després que aquests hagin especificat el motiu de la seva trucada, la IA determinarà si enrutar-los al millor agent disponible o redirigir-los a un menú IVR d’autoservei.

Per poder triar entre una opció o altra, aquesta tecnologia compta amb les capacitats necessàries per reconèixer la intenció i la intencionalitat dels clients. Gràcies a les seves habilitats de processament natural del llenguatge (NLP), comprensió del llenguatge natural (NLU) i generació del llenguatge natural (NLG), poden actuar com a filtresense necessitat de supervisió humana.

3. AUTOMATITZANT ELS PROCESSOS D’ATENCIÓ

Una altra estratègia clau per assegurar el compliment dels estàndards de qualitat de servei és utilitzar la intel·ligència artificial per atendre els clients. Tot i que a primera vista pugui semblar que treuen la feina als agents, el que realment fan és alliberar-los d’executar tasques rutinàries on no aporten valor.

Un cop les persones encarregades d’entrenar la IA han definit els fluxos de les converses, els bots ja estan llestos per resoldre preguntes freqüents (FAQs) o facilitar l’autoservei, com, per exemple, enviant una còpia d’un contracte quan un client ho necessita.

A més de tenir un temps d’entrenament extremadament ràpid, l’impacte a llarg termini d’aquesta tecnologia és revolucionari, ja que la IA és capaç d’aconseguir el que abans semblava impossible: mantenir milions de converses simultànies a través de canals de veu, xat, WhatsApp i correu electrònic.

4. OPTIMITZANT L’ENRUTAMENT DE TRUCADES

A més de la intel·ligència artificial, un altre element clau per complir amb els SLAs és tenir configurat el programari d’atenció per enrutar les trucades de forma avançada, és a dir, que tinguis en compte factors tan importants com les habilitats dels agents.

Simplement especificant al sistema els coneixements de cada agent i definint els paràmetres correctes dins de cada cua, les trucades es poden enrutar automàticament segons l’idioma, les soft skills requerides per a una consulta o el tipus de client, entre d’altres.

D’aquesta manera, quan un client es posi en contacte per, per exemple, presentar una reclamació, el sistema redirigirà aquesta comunicació a l’agent amb més capacitat per gestionar-la.

5. MONITORANT EL SERVEI EN TEMPS REAL

Dins de l’equip d’atenció al client, els supervisors són els encarregats de controlar el rendiment operatiu del contact center. Perquè puguin ser més àgils en la presa de decisions, és vital que comptin amb una actualització en temps real de les principals mètriques vinculades als SLAs.

En un Wallboard o Dashboard on puguin veure els valors més importants desglossats per cues i per agents, podran deixar de banda el mètode de proves i errors i començar a utilitzar la deducció basada en dades reals per prendre decisions en canvis del force en temps real.

6. ANALITZANT LES DADES HISTÒRIQUES DEL SERVEI

Un altre nivell on pots trobar informació sobre el compliment dels SLAs en el passat és en les estadístiques històriques. Comptar amb una solució que et proporcioni informes estadístics predeterminats i personalitzablesamb totes les mètriques i KPIs necessàries és vital per fer una anàlisi exhaustiva.

Un cop analitzats els comportaments passats del teu servei basat en dades, podràs prendre decisions de cara al futur, ja sigui redimensionant el teu pool d’agents, automatitzant processos o incloent noves tecnologies.

7. FENT UN SEGUIMENT CONTINU

Si l’eina amb la qual comptes et permet consultar en temps real el rendiment del teu contact center, així com accedir a dades històriquesescoltes de converses i tipificacions, et serà molt més fàcil revisar aquestes dades diàriament i utilitzar-les per millorar constantment el teu servei.

8. DEMANANT FEEDBACK ALS CLIENTS FINALS

La darrera font d’informació que pots consultar per fer una radiografia completa del nivell de qualitat de l’atenció és parlant amb els clients finals. El format de feedback més comú en el sector és a través d’una enquesta de satisfacció (NPS).

A més de conèixer el nivell de disposició dels clients a recomanar un producte o servei, les enquestes NPS serveixen per tenir una avaluació general de l’experiència del client.

Si, per exemple, les puntuacions de temps de resposta o resolució de problemes són baixes, l’equip pot ajustar els seus processos interns per millorar aquestes àrees específiques i, així, alinear-se millor amb els SLAs.

CONCLUSIONS FINALS

Com has pogut comprovar, el compliment de SLAs requereix comptar amb la millor tecnologia disponible, el costum de revisar contínuament el servei des de les perspectives quantitativa, qualitativa, objectiva i fins i tot subjectiva, i amb aquesta informació, optimitzar diàriament els processos.

La integració d’aquests vuit punts és clau per a l’èxit i garantirà que compleixis amb els estàndards de qualitat de servei.

Nosaltres, com Enreach, ens comprometem a ser part de la consecució d’objectius dels nostres clients i, per això, proporcionem la solució adequada per a cada cas, tipus de servei o canal d’atenció.

Així mateix, proposem com alinear tots els elements que conformen un servei: la plataforma o solució, els canals d’atenció i les mètriques o KPIs de servei i/o d’agent, perquè els nostres clients ofereixin la millor experiència als seus clients finals.

Si desitges conèixer com es configura i parametritza cada secció del nostre programari d’atenció al client, sol·licita una demostració gratuïta trucant al 900 670 750 o escrivint-nos al xat que es troba més avall.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo