Altres

Les 6 tendències clau de SaaS pel 2019

Enreach 19/02/2019
Clock icon 5 min

El “software com a servei” (SaaS) s’està convertint en una opció cada cop més viable per a les organitzacions que busquen l’accessibilitat i versatilitat de les solucions de software i les eines d’anàlisis de dades sense la necessitat de dependre de la instal·lació i execució d’aplicacions en els seus propis sistemes informàtics i centres de dades.

SaaS està assumint el control del mercat del cloud computing. De fet, segons un estudi d’IDC, SaaS representarà aproximadament el 60% de la despesa pública en el núvol pel 2020. A més, el 73% de les organitzacions declara que gairebé totes les seves aplicacions seran SaaS el 2020.

SaaS és un model de distribució de software que ofereix molta agilitat i rendibilitat per a les empreses, pel que és una opció confiable per a nombrosos models de negocis i indústries. També és popular entre les empreses per la seva simplicitat i accessibilitat de l’usuari, seguretat i l’àmplia connectivitat que serveix per agilitzar els models de negocis, el que resulta en la màxima eficiència en tots els àmbits. Avui en dia, la majoria de les empreses estan implementant diverses estratègies d’intel·ligència de negocis, recorrent a eines de SaaS.

Les 6 tendències clau de SaaS pel 2019
1) Intel·ligència Artificial

Les tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) s’estan generalitzant. El 81% dels líders de TI ja estan treballant en el desenvolupament de sistemes d’intel·ligència artificial. La IA optimitza els processos de negocis, augmenta la productivitat i l’eficiència mentre automatitza les tasques repetitives i dóna suport a les capacitats humanes.

Quan SaaS es combina amb capacitats d’IA, permet a les empreses obtenir un millor valor de les seves dades, automatitzar i personalitzar els serveis, millorar la seguretat i complementar la capacitat humana. Com millorarà la IA el SaaS el 2019?

  • Automatització: machine learning, un subconjunt d’IA, s’utilitza a SaaS per automatitzar la capacitat de resposta en els informes i aplicacions de servei al client, com les operacions de xat impulsades per IA amb xat bots en viu.
  • Personalització: el software és més fàcil d’usar amb tecnologies com el processament de llenguatge natural (PNL), que processa automàticament els patrons de la parla humana i el control de veu. Això es pot implementar en la funcionalitat de servei al client per millorar la personalització i atendre millor les necessitats dels usuaris.
  • Velocitat: SaaS habilitat per a la IA accelera els processos i les operacions internes, permetent a les empreses obtenir respostes ràpides a les seves preguntes, realitzar pronòstic ràpids i accelerar el seu nivell general de capacitat de resposta.
  • Seguretat: degut a l’automatitació habilitada per la IA, i la capacitat de machine learning per reconèixer patrons, la seguretat SaaS es veu millorada per la ràpida identificació i solució de possibles amenaces amb recuperació automàtica incorporada.
2) SaaS verticals

Mentre que el SaaS horitzontal s’enfoca en clients de qualsevol sector i indústria, el SaaS vertical és completament personalitzable, dirigit a clients dins d’indústries i cadenes de subministrament específiques. Alguns exemples són el software de BI per a la salut, el software d’anàlisi minorista o l’anàlisi de logística moderna. Les empreses que busquen beneficiar-se de l’especialització troben que el SaaS vertical és una opció rendible i específica de la indústria que els hi permet personalitzar certes característiques.

Per què les tendències de SaaS vertical tindran un impacte tan gran el 2019?

Els proveïdors de SaaS verticals també tenen la capacitat d’adaptar les característiques d’acord amb la demanda i la indústria del client, i abordar de manera efectiva les seves necessitats dins del seu nínxol. Això dóna com a resultat una major flexibilitat, més oportunitats de vendes, i menors costos d’adquisició.

3) La creixent necessitat de connexions API

Cada cop més proveïdors de SaaS tendeixen a proporcionar majors capacitats d’integració en lloc de redirigir als seus clients a tercers. Si una organització vol invertir en els serveis d’un proveïdor de solucions en el núvol, ha de fer-se les següents preguntes per garantir una integració perfecta:

  • Quines capacitats ofereix el proveïdor per integrar el SaaS dins del sistema empresarial existent?
  • Pot aquest proveïdor també integrar els sistemes heretats usats?
  • Les dades estan protegides mentre es realitza el procés d’integració?
4) Lideratge de pensament augmentat

A mesura que el panorama es torni competitiu amb més startups de SaaS que competeixin per l’atenció d’empreses intel·ligents, hi haurà molts més recursos de SaaS disponibles en forma de vídeos, aplicacions interactives, contingut de blocs, llibres electrònics i llibres blancs. Alhora, això farà que el software com a servei sigui més accessible a la vegada que oferirà a les empreses una gran quantitat d’informació nova sobre la indústria.

5) Migració a PaaS

A mesura que el software com a indústria de serveis evoluciona i augmenta la innovació, molts desenvolupadors o proveïdors es centraran en la retenció de clients a més de l’adquisició de client.

El 2019, s’espera una tendència de migració de SaaS cap a PaaS (plataforma com a servei), per permetre a les empreses crear aplicacions personalitzades com a complements als seus serveis originals que milloraran l’agilitat de les empreses en general; facilitaran l’escalabilitat de l’organització més fàcilment utilitzant una plataforma com a servei; i proporcionaran actualitzacions automàtiques de forma regular.

6) Micro-SaaS

El 2019 i els anys posteriors, les empreses de SaaS hauran de trobar noves formes d’innovar, oferir valor, i connectar amb noves perspectives. Pel general, les empreses de micro-SaaS són dirigides per un petit equipo, de vegades fins i tot per una o dues persones. Els productes Micro-SaaS solen ser complementaris a les plataformes o desenvolupaments existents, creats amb l’objectiu de millorar una característica inexistent o millorar un producte SaaS existent.

En conclusió, a mesura que les dades continuen essent la força impulsora darrera de les estratègies de negocis intel·ligents en un món dependent digitalment, les opcions de SaaS seran una opció cada cop més convenient i assequible en totes les indústries, tant ara com en els propers anys.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo