Atenció al client

Les empreses augmenten recursos per millorar l’experiència de client

Enreach 28/09/2017
Clock icon 2 min

Una òptima atenció al client resulta vital per a l’èxit dels negocis actuals. Els dies en què els clients havien de suportar males experiències han arribat al seu final i actualment, el 62% dels clients manifesten estar disposats a canviar de companyia després d’una o dues experiències poc satisfactòries. Per tant, les organitzacions han de proporcionar la millor experiència al client possible, i això suposa respondre a les demandes d’aquests. Per aquest motiu, les empreses augmenten els seus recursos per millorar l’experiència de client.

Però, què exigeix el client actual? Informació ràpida i sense esforç, la resolució dels seus problemes, dubtes i qüestions en un primer contacte sense importar el canal pel qual s’efectuï la comunicació per començar. Però el client d’avui també desitja que l’empresa el conegui i el comprengui millor, i que aprofiti aquest coneixement per anticipar-se a les seves necessitats i optimitzar les seves relacions presents i futures.

Un recent estudi elaborat per CCW sota el títol “Fall Executive Report: Customer Experience” posa de manifest que aquestes demandes per part dels clients són clares, i que les empreses les estan escoltant. No obstant, algunes empreses estan més compromeses (i estan millor preparades) a prendre mesures que d’altres. Així, tot i que les empreses augmenten els seus recursos per millorar l’experiència de client, existeixen diferències entre elles sobre on invertir i a quines iniciatives concedir prioritat.

Recursos per millorar l’experiència de client

Aquest informe, elaborat a partir d’enquestes a clients i professionals de contact centers d’una àmplia gamma de sectors i empreses de totes les mides, arriba a algunes importants conclusions sobre l’estat actual i les principals tendències en el sector global de l’atenció al client:

  • L’estudi de les reaccions dels clients i la millora de les solucions de comunicació amb aquests, estan considerats com a factors “essencials” sobre els que s’han de prendre mesures pel 100% i el 99% dels enquestats, respectivament.
  • El 75% de les empreses treballa activament per reduir els esforços del client.
  • El 80% dels enquestats assegura treballar en una major personalització del servei al client.
  • Pel que respecta als canals de comunicació, l’experiència omnicanal s’enforteix progressivament. El 77% de les organitzacions es mostren compromeses amb el xat en viu, el 76% treballa millorant les interaccions mòbils i SMS, mentre que el 67% està treballant activament per iniciar, mantenir o enfortir la comunicació amb el client a través de xarxes socials.
  • I tot això en base a què el 87% de les empreses considera que ha d’atendre als clients a través del canal preferit per aquests, i per això afirmen treballar en aquesta direcció.
  • Augmenta la consideració cap a iniciatives de nova generació com el mapeig de viatges.
  • El 58% de les empreses ha incrementat el seu pressupost en atenció al client durant l’últim any.

Aquestes, i d’altres conclusions, revelen que les organitzacions han comprès la importància d’una millor experiència del client per a la bona marxa dels seus negocis i, en conseqüència, treballen en la direcció de millorar aquest aspecte. I, per tant, les empreses augmenten els seus recursos per millorar l’experiència de client.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo