Sistemes de telefonia empresarial

Les millors opcions per utilitzar la centraleta des del mòbil

Enreach 10/01/2024
Clock icon 6 min

Utilitzar la centraleta des del mòbil significa estar sempre preparat per al teletreball. Significa poder sortir de l’oficina sense perdre trucades. I també poder moure’t per l’empresa amb el teu telèfon fix amb tu, en el mòbil. I, per descomptat, poder trucar als teus companys per marcatge curt i trucades internes gratuïtes. Si a la teva empresa encara no heu implementat una solució mòbil, continua llegint perquè et pot interessar conèixer-les.

A l’hora de fer servir el mòbil amb una centraleta, hi ha quatre tendències. Dues són més exclusives, pocs operadors l’ofereixen i són idònies per a empreses que cuiden la seva imatge i productivitat i prefereixen gastar una mica de diners i assegurar-se que tot funcioni sempre.

I les altres dues són més econòmiques, tots els operadors de telefonia IP per a empreses l’ofereixen, però presenten certs inconvenients. Ho expliquem tot amb més detall:

El Ferrari de les centraletes mòbils és utilitzar línies mòbils que són una extensió de la centraleta:

  • Les trucades no es tallen ni s’escolten deficientment en determinats llocs perquè no funcionen a través de la connexió a Internet.
  • Evites que es perdi cap trucada perquè no necessites connexió a Internet, així que evites perdre-les quan la connexió sigui inexistent o deficient.
  • No és necessari que l’empleat tingui un telèfon fix a l’oficina a més del mòbil perquè són una extensió més de la centraleta i s’utilitza el mòbil per a tot.

Els mòbils integrats a la centraleta són una opció que encara no s’ha estès a totes les empreses per un motiu molt simple: molt pocs operadors compten amb una infraestructura capaç d’integrar telefonia fixa, telefonia mòbil i centraleta.

Només operadors molt especialitzats en empreses, com Enreach, ofereixen aquest servei avançat.

Aquesta solució és la ideal per a les empreses perquè proporciona mobilitat total als empleats sense el risc d’errors en trucades: ni trucades sense atendre, ni trucades tallades.

Però, com tota solució ideal, el cost també és més alt que altres solucions més bàsiques. Quant val que totes les trucades sonin bé? Quin cost té que els comercials no perdin trucades de clients?

Per fer servir mòbils integrats amb la centraleta és imprescindible contractar mòbils i centraleta al mateix operador. Els operadors que ofereixen aquesta solució han fet treballs tècnics per aconseguir que els mòbils siguin extensions de la centraleta i es puguin comportar com una extensió d’un telèfon de sobretaula amb la seva centraleta.

A Espanya només hi ha 4 operadors que ofereixen aquest tipus de solució i els preus per línia mòbil integrats amb la centraleta solen rondar els 15 €. Pots consultar amb Enreach quant et costaria implantar una centraleta mòbil a la teva empresa.

Des de la COVID, la feina híbrida és part del dia a dia en moltes empreses. Això implica que els empleats han de ser capaços de desenvolupar la seva feina plenament tant des de l’oficina com des de qualsevol altre lloc: utilitzar els programes de l’empresa, parlar amb companys, reunir-se amb clients per videoconferència, atendre trucades, fer trucades…

Quan el teballador en remot fa servir un mòbil integrat en la centraleta, pot rebre trucades sense necessitat de connexió a Internet. Això implica que si experimenta una caiguda de velocitat en la seva connexió, si està lluny del router i la connexió falla, continuarà estant disponible en tot moment. Perquè ni tot treballador té la connexió perfecta, ni existeix la connexió perfecta que no tingui caigudes.

Això significa que quan el comercial està al cotxe pot atendre les trucades de la centraleta amb les mans lliures del cotxe. I si truquen a la centraleta preguntant per ell, podran transferir-li la trucada si és necessari i podrà atendre-la en el seu mòbil des de qualsevol lloc.

Utilitzar aplicacions que emulen un telèfon és l’opció més econòmica i àmpliament oferida pels operadors, tot i que no és la millor opció en molts casos.

El funcionament és molt senzill: s’instal·la una aplicació al telèfon intel·ligent i es configura amb les dades de l’extensió de la centraleta de l’empleat. Amb aquesta aplicació, podrà rebre i fer trucades de la centraleta des del mòbil fent servir la connexió a Internet disponible en aquell moment.

És molt important tenir en compte que aquestes aplicacions, conegudes com a softphones, funcionen sobre la connexió a Internet. Això implica que les trucades poden ser entretallades o sentir-se malament quan la connexió no és la millor.

Perdre trucades és el punt més frustrant per a les empreses que fan ús d’aplicacions amb la centraleta. I és important entendre que utilitzar una aplicació de telefonia o una altra en el mòbil és indiferent: sense connexió a Internet, no funcionen.

Si només vols l’aplicació per fer trucades sortints de la centraleta, és una bona opció perquè cada vegada que l’obres es connecta, de manera que, fins i tot si has perdut la connexió, la renoves. A més, pots comprovar quina connexió a Internet tens abans de trucar, de manera que si tens bona connexió truques i, si no tens bona connexió, et desplaces per buscar bona cobertura abans de trucar o esperes.

En tot cas, moltes empreses comencen amb una solució d’aplicacions només per adonar-se aviat que no compleix les seves expectatives mínimes i han de canviar a mòbils integrats ràpidament. Així que, si estàs pensant en aquesta opció, contracta amb un operador que tingui les dues opcions disponibles de manera que, si vols canviar, no hagis de portar els números de nou, configurar una altra centraleta, canviar les extensions…

Una altra opció, quan no es poden portar els mòbils a l’operador amb el qual tens la centraleta virtual, és fer desviaments de trucades de la centraleta als mòbils. D’aquesta manera, les trucades es poden atendre des del mòbil.

Aquesta opció és recomanable utilitzar en moments puntuals, com ara haver de sortir corrents de l’oficina per algun motiu o quan hi ha permanències que no es poden assumir, però no és recomanable com a solució perquè:

  • Comporta un cost per cada trucada que atens al mòbil. La centraleta ha de trucar al teu mòbil perquè puguis atendre la trucada en ell, i això comporta el mateix cost que trucar a un mòbil nacional.
  • No pots distingir entre quines trucades provenen de la centraleta i quines són trucades directes al teu mòbil. Totes les trucades que rebis al teu mòbil seran iguals, així que hauràs de respondre sempre com si fos una trucada de la centraleta.
  • No pots trucar amb el número de la centraleta.

MÒBILS INTEGRATS + APP DE COMUNICACIÓ COMPLETA

Aquesta, sens dubte, és la millor opció de totes les disponibles perquè aconsegueix els avantatges dels mòbils integrats, els avantatges de les apps i els avantatges d’eines com ara Teams que serveixen per comunicar-se amb companys de forma interna i des de qualsevol lloc:

  • Els mòbils integrats tenen el gran avantatge que funcionen com un mòbil, així que no es perden trucades i la qualitat de les trucades és la millor.
  • Les apps tenen l’avantatge que es poden utilitzar tant des del mòbil com des de l’ordinador, i en algunes ocasions pot ser més pràctic.
  • Les apps avançades, com ara Enreach Contact, incorporin xat intern per parlar amb companys, intercanviar arxius i fins i tot fer videoconferències.

Encara tens dubtes de quina opció és la millor per al teu cas? Contacta amb Enreach i un assessor t’explicarà detalladament la millor opció mòbil per a la teva situació.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo