No hi ha dubte de què el concepte de núvol és cada cop més popular entre les empreses grans i petites, però encara existeix una gran quantitat d’informació errònia sobre els diferents tipus de núvols i la seva compatibilitat per a les diverses organitzacions. Llavors, quines són les opcions quan es tracta d’UCC en el núvol i com saber què és correcte pels diferents clients?
Com escullen els usuaris entre privat, públic o híbrid?
Segons un nou informe d’investigació de Global Market Insights, el mercat d’UCC (Comunicacions Unificades i Col·laboració) superarà els 57 mil milions de dòlars pel 2024. El creixement s’atribueix a l’augment dels dispositius mòbils i a la major adopció de BYOD (Bring Your Own Device) en totes les empreses a nivell mundial
En particular, es prediu que el mercat UCC basat en el núvol experimentarà un creixement significatiu entre el 2018 i el 2024 degut a la creixent adopció de la tecnologia cloud en diferents indústries, des de TI i telecomunicacions fins a serveis financers, atenció mèdica i el sector públic.
L’elecció és més complicada quan es tracta de comunicacions comercials que requereixen una alta qualitat de servei i, sovint, la capacitat d’integrar-se amb altres aplicacions de la xarxa corporativa.
Núvol privat, públic o híbrid
L’opció més assequible en aquest moment és el núvol ‘públic’, en què una companyia comparteix serveis bàsics de telefonia basats en VoIP, tot i aquests serveis són només de veu, pel que l’essència de les comunicacions “unificades” es devalua perquè l’element de comunicacions no està connectat amb la resta de la xarxa de TI.
En l’altre extrem està el núvol ‘privat’, on les dades, servidors i software d’un client s’allotgen en un centre de dades privat dedicat. Per tant, ofereix una major qualitat de servei, major seguretat i flexibilitat per personalitzar TI.
Una altra possibilitat és el núvol ‘híbrid’, un encreuament entre els dos, on una organització pot desitjar conservar alguns dels seus serveis de comunicacions locals i allotjar alguns en un núvol ‘privat’ o ‘públic’.
Les eleccions de comunicació plantegen més preguntes que respostes
D’una banda, és genial oferir opcions als consumidors. Però, això de vegades pot crear més preguntes que respostes.
Mentre que la UC del núvol públic és molt atractiva per a empreses de nova creació en àrees urbanes on l’amplada de banda és fiable, per aquelles organitzacions que tenen llocs o treballadors remots en diverses ubicacions pot ser més convenient implantar una solució de núvol privat o híbrid.
El problema amb la veu és que, degut a què és en temps real, requereix un alt nivell de qualitat de servei garantida per funcionar a un nivell acceptable. Si una empresa vol agregar vídeo, col·laboració i ús compartit d’escriptori, llavors el núvol públic pot tenir dificultats per suportar-lo.
El factor CX en les comunicacions amb els clients
Per a les organitzacions amb clients més exigents, la UC privada basada en el núvol els hi ofereix una major resistència incorporada perquè tenen els seus propis recursos en un centre de dades modern i segur. En comparació amb una instal·lació local que pot distribuir-se en diferents llocs, el núvol privat ofereix l’oportunitat de centralitzar totes les TI en un lloc, pel que és més fàcil mantenir, administrar i integrar les comunicacions de l’empresa amb altres aplicacions complementàries com comptes o bases de dades de clients.
Alineació de la tecnologia de comunicació amb els objectius comercials
Arribar a una decisió sobre quin tipus o combinació d’UC en el núvol ha de recomanar-se sempre dependrà en gran mesura de l’organització i les seves necessitats. Per això és clau conèixer els objectius de cada empresa.
Si està orientada al client, la capacitat de resistència hauria de ser una prioritat, de la mateixa manera que la capacitat de personalitzar el contacte multicanal mitjançant la integració amb altres aplicacions centrades en el client. En aquest escenari, el núvol privat o híbrid seria la millor opció.
En l’altre extrem, una oferta pública de VoIP pot ser atractiva per a les noves empreses, tot i que és aconsellable que sospesin els costos al llarg del temps, ja que podria ser més eficaç en funció dels costos suggerir el núvol privat utilitzant la possibilitat que ofereixen alguns proveïdors de pagament per ús.
Escollir solucions tecnològiques escalables
Per suposat, les necessitats d’un client poden canviar en diferents etapes de desenvolupament. No obstant, qualsevol que sigui la seva mida o els seus objectius, és fonamental usar una solució i un proveïdor amb solucions que permetin l’escalabilitat. Independentment de si prescriu a les instal·lacions, privat, públic o una combinació, la solució de comunicacions unificades en el núvol sempre ha d’oferir a les organitzacions l’oportunitat de provar un rang de possibilitats en cada etapa del seu creixement.