Actualment vivim en un món global on el mercat és el món, i les oportunitats de negoci sorgeixen a qualsevol latitud del planeta. Perquè una empresa sigui competitiva ha de saber moure’s en el terreny internacional. Cada cop són més les companyies que aprofiten aquestes oportunitats i ofereixen els seus serveis a clients de mercats exteriors.
Així ho demostren les dades de les exportacions espanyoles el 2016, que van créixer un 2% més que a la resta de països europeus, arribant als 255.000 milions d’euros el 2016. Segons ICEX Espanya Exportació i Inversions, Espanya ja compta amb 500 grans empreses exportadores i 10.000 que ja s’han instal·lat en altres mercats amb marques reconegudes internacionalment. Però, què passa amb les pimes? Quins reptes han d’afrontar per poder obrir-se un lloc en el mercat internacional? De quins recursos disposen?
La primera opció perquè una pime faci negocis a nivell internacional no passa necessàriament per obrir oficines ni contractar empleats al país de destí. Aquestes són decisions de gran calat que requereixen una important inversió de temps i recursos. A més, són decisions a llarg termini… no obres i tanques una oficina a Pequín amb facilitat. No obstant, avui dia existeixen moltes solucions de comunicacions eficients i flexibles per treballar amb persones i empreses de tot el món, sense sortir de la teva seu nacional. I sense córrer riscos.
Connectar la teva pime al món amb telefonia intel·ligent
A través de la numeració telefònica internacional, per exemple, la teva pime pot connectar amb clients, proveïdors i socis del seu entorn professional amb numeració telefònica local a multitud de països. Aquesta numeració telefònica facilita que les petites i mitjanes empreses que es trobin en un moment de creixement puguin operar en un mercat global.
És el cas de Grupo Unísono, una empresa del sector Contact Center BPO que té empleats i treballa per a clients de diferents països. Amb la numeració telefònica al núvol ha obtingut un valor afegit: la constant capacitat d’adaptació a nous escenaris, el contacte àgil i directe, i la flexibilitat per ajustar-se a les necessitats i complir amb la qualitat que exigeixen els seus clients.
Obrir el teu contact center a nivell internacional
Si la teva empresa disposa d’un centre d’atenció a clients que necessita atendre grans volums de trucades de diversos països, a més de contractar prefixos comercials internacionals, pots disposar d’una solució professional d’atenció telefònica flexible gràcies al núvol. Atendràs les teves trucades a la seu que decideixis i les respondràs en l’idioma corresponent mitjançant senzilles configuracions.
Un contact center establert al núvol ofereix la màxima flexibilitat i eficiència a les pimes degut a la seva adaptabilitat a situacions concretes: si en algun moment hi ha més trucades, poden afegir-se agents per a múltiples ubicacions geogràfiques; si és necessari accedir a la interfície des d’un dispositiu fora de l’oficina, està disponible 24/7, sense importar la localització de l’usuari; i es busca una solució que faciliti l’estalvi de costos, es paga per ús.
A més de l’atenció telefònica, les pimes també disposen d’altres opcions per atendre els seus clients a tot el món. Existeixen eines de comunicació innovadores com el xat o el click-to-call que permeten als usuaris connectar amb les empreses amb un únic requisit: tenir accés a Internet. Els usuaris ja no necessiten trucar a un número de telèfon, sinó que poden contactar amb les empreses a través de canals de comunicació online gràcies a la multicanalitat o omnicanalitat. Per exemple, si un usuari es troba a Bali i vol fer una consulta sobre el seu vol a una companyia espanyola, només ha d’entrar al web de la companyia i connectar-se al xat o accedir al servei de click-to-call.
Centraleta virtual per obrir seus a l’estranger
En el moment en què la teva empresa decideixi obrir seus permanents a altres països, el teu sistema de comunicacions corporatiu pot acompanyar-te i facilitar-te el procés. Però, per això, necessitaràs una solució flexible i escalable.
Avui dia, gràcies a les solucions de comunicació al núvol, les pimes poden estendre el seu sistema telefònic nacional a qualsevol seu amb tota comoditat i flexibilitat. Les centraletes virtuals permeten afegir (o treure) extensions a seus o departaments en temps real, i pagar només per aquelles que es necessiten en cada moment. A més, les centraletes virtuals es configuren i gestionen des de interfícies online disponibles 24/7, evitant la necessitat de disposar d’especialistes informàtics a cada nova oficina.
En el cas d’Arnal, un grup d’empreses que ofereix serveis professionals a altres companyies, la implantació d’una centraleta telefònica virtual li ha permès disposar d’un servei unificat de comunicacions al núvol per a totes les seves seus, amb un tauler de control accessible via web, diferents línies de telèfon amb IVR per atendre els requeriments específics de cada client i un número il·limitat d’extensions fixes i mòbils per a tots els seus empleats sense importar la seva ubicació.
Així doncs, avui dia és perfectament possible disposar de numeracions telefòniques especialitzades a tot el món juntament amb solucions cloud de contact center i veu sobre Internet per atendre els teus clients i usuaris internacionals sense sortir de casa. I en el moment en què necessites créixer amb seus multinacionals, la teva centraleta virtual t’acompanyarà en aquest procés de manera gradual, senzilla i eficient.