Avui en dia, els consumidors tenen moltes opcions al sector bancari, i un call center de serveis financers agilitza les operacions de vendes i suport. En molts sentits, l’experiència del client (CX) està impulsant la transformació dins de la indústria de serveis financers.
Amb un contact center, la institució de serveis financers té una major capacitat per recopilar informació sobre els clients i conèixer-los millor. Tenir més informació permet personalitzar-los i així oferir bons consells sobre les seves finances.
Els clientes de banca i finances busquen conveniència, rapidesa i experiència a l’escollir les empreses amb les quals escullen fer negocis. Ja sigui que la companyia financera sigui un banc, una cooperativa de crèdit, una companyia hipotecària, una empresa d’inversions, una casa de borsa o una companyia d’assegurances, un call center ajudarà a atendre als clients de manera que inspiri lleialtat a la marca.
Per què les empreses de serveis financers utilitzen contact centers?
Les institucions financeres han tornat a un lloc més “saludable” des de la crisi del 2008. Per mantenir la confiança dels clients, les entitats bancàries estan fent tot el possible per oferir noves funcions i millorar el CX amb l’objectiu d’adquirir nous clients i retenir als existents.
Les fusions i adquisicions d’entitats bancàries van en augment, i això complica encara més las coses per a les companyies financeres. A més, els neobancs, que són aquells que brinden serveis només a Internet o mitjançant aplicacions mòbils, estan alterant la indústria bancària tradicional, ja que augmenten la competència amb els bancs i les cooperatives de crèdit.
Les institucions financeres existeixen principalment per ajudar als consumidors amb les seves necessitats econòmiques. Per a què aquestes continuïn sent sostenibles, també han d’obtenir beneficis. Amb canvis tan importants a la indústria de serveis bancaris, un call center és una forma rendible per a què els bancs i d’altres institucions d’aquest segment satisfacin les necessitats dels seus clients i assoleixin les seves pròpies metes i objectius alhora.
Els clients d’aquest sector desitgen poder accedir als seus diners i administrar-los quan vulguin, sovint fora de l’horari comercial habitual. Les empreses de serveis financers poden aprofitar els beneficis de l’automatització i el software per atendre’ls durant horaris més amplis. Un contact center també permet atendre als clients en qualsevol ubicació geogràfica del món.
En aquest sentit, les lleis varien en diferents estats i països. Un benefici valuós del software del call center per a serveis financers és que pot configurar fàcilment un centre d’atenció al client en una ubicació particular i dotar-lo d’agents que estiguin familiaritzats amb els assumptes normatius i de compliment en aquella regió.
Les grans institucions d’aquest sector que compten amb diverses ubicacions físiques, tenen l’avantatge de la redundància en cas que tingui lloc un desastre natural o contingència en una d’aquelles zones. Tot el que han de fer és desviar les trucades als seus altres call centers, evitant així la interrupció en el servei pels seus clients.
El paper dels call center al sector bancari
En termes simples, les empreses de serveis financers juguen un paper important per ajudar a les persones a administrar el seus diners. Amb poques excepcions, qualsevol tràmit que una entitat bancària pugui gestionar pels seus clients en persona, és igual de fàcil de fer de manera remota gràcies a un call center.
Els agents capacitats poden ajudar als clients amb una àmplia varietat de transaccions comunes, com fer transferències, verificar els seus saldos i pagar les seves factures. Les companyies hipotecàries, les institucions creditícies i les empreses d’inversió també poden aprofitar les característiques d’un call center per ajudar als seus clients de manera eficient. Certs tipus de transaccions requereixen assistència o supervisió per part d’un professional de serveis financers certificat. En moments en què un client realment necessita parlar amb una persona, el software del contact center pot enrutar-lo a la persona més adequada per ajudar-lo en una sola transferència.
En general, la funció d’un call center del sector bancari és brindar una millor experiència al client i ajudar a que les empreses operin de manera més eficient.