En l’entorn empresarial volàtil i altament complex d’avui, s’està presenciant un canvi substancial en el sector d’assegurances. La raó principal darrere d’això és el canvi dels impulsors del mercat i les estrictes normes reguladores. L’alta competència en el sector d’assegurances ha donat lloc a diversos reptes operatius, com la millora dels índexs de rotació i la seva activitat, juntament amb l’establiment d’un model de preus que segueix sent competitius.
En l’última dècada, les empreses dedicades al sector d’assegurances han posat el focus en la importància dels models d’externalització àgils i flexibles. A l’aprofitar el potencial de l’externalització de processos comercials (BPO, en les seves sigles en anglès), les companyies d’assegurances han minimitzat les despeses operatives juntament amb la racionalització de les operacions de back office. A més a més, la subcontractació també els hi facilita dur a terme les seves funcions diàries al formar una base sòlida de rendibilitat i creixement.
BPO representa una opció eficient i estratègica per a les companyies d’assegurances que estan tractant de prosperar en l’actualitat. Si s’implementa adequadament, els ajuda a reduir costos, sobreviure a qualsevol incertesa econòmica i, el més important, establir un escenari concret per a la seva expansió i creixement futurs. Els avantatges d’un model BPO robust inclouen un model de lliurament racionalitzat, processos comercials estandarditzats i un enfocament comercialitzat per a la retenció i les operacions del client.
Quins aspectes de BPO estan ajudant a les companyies d’assegurances a augmentar el seu rendiment i productivitat?
1) Serveis de call center
Un proveïdor fiable de serveis d’outsourcing de contact center que ofereix les millors solucions d’atenció telefònica i multicanal al client pot ajudar a les companyies d’assegurances a complir amb els requisits reglamentaris, ingressar a nous mercats al demostrar serveis superiors i mantenir la lleialtat de l’usuari.
Les companyies d’assegurances poden aprofitar els call center per gestionar les consultes i inquietuds dels usuaris a través de múltiples canals, inclosos el correu electrònic, la veu i el xat 24/7/365. En aquest sentit, una enquesta realitzada per Accenture va trobar que el 91% de les asseguradores creia que proporcionar una experiència exemplar del client és el trampolí pel creixement futur.
L’externalització dels serveis de call center també pot ser fonamental per augmentar la confiança de l’usuari amb la companyia d’assegurances quan es presenta una consulta al proporcionar suport professional i emocional.
2) Serveis de processament de dades
El processament de dades és la funció més crítica que les companyies d’assegurances han de dur a terme durant les seves operacions. A mesura que aquestes van créixer, també ho van fer els seus requisits de processament de dades, el que va resultar en què compren més ordinadors i altres equips relacionats amb la tecnologia, augmentant així els costos administratius i tecnològics.
Aquí és on els proveïdors professionals de serveis de BPO de back office van anar al rescat de la indústria d’assegurances. Els diversos serveis de processament de dades dels quals podrien beneficiar-se les companyies d’assegurances inclouen tasques precises d’ingrés de dades de la paperassa que es rep dels clients, introducció de dades de transaccions comercials com vendes de pòlisses d’assegurances, rebuts i factures.
3) Serveis d’obtenció de dades
L’obtenció de dades ha canviat la forma en què funcionen les empreses. Per a les companyies d’assegurances, ha ajudat a descobrir diversos patrons útils de la base de dades de clients. Aquesta tècnica produeix excel·lents resultats i millora les capacitats de presa de decisions. Els mètodes tradicionals de gestió de grans volums de dades transnacionals d’assegurances són massa complexos i requereixen molt de temps. Els proveïdors de serveis d’obtenció de dades ajuden a les companyies d’assegurances a gestionar eficaçment les dades dels clients.
Les companyies d’assegurances poden subcontractar l’extracció de dades per donar suport a tasques administratives i de gestió, controlar polítiques i gestionar eficientment dades organitzatives i financeres.
4) Serveis de TI
L’ús de la tecnologia en el sector d’assegurances ha millorat tots els aspectes dels processos i el sistema de gestió de dades de l’empresa. Subcontractar diversos aspectes de TI d’una companyia d’assegurances pot ser beneficiós. Així, l’ús de les últimes tecnologies pot ajudar als agents d’assegurances a respondre ràpidament a les necessitats del client i proporcionar-lo informació precisa.
Els proveïdors professionals de serveis d’outsourcing de TI poden ajudar a les companyies d’assegurances a reduir el volum de tràmits relacionats amb les propostes i polítiques posant a disposició dels clients diverses aplicacions basades en el web que automatitzen la majoria dels processos i tasques. Això permet a les asseguradores satisfer les necessitats dels seus client en molts menys temps.
D’altra banda, els clients també se’n beneficien, ja que les aplicacions basades en el web els hi permeten rebre cotitzacions, completar el procés de sol·licitud o signar propostes i polítiques sense haver de visitar a la companyia d’assegurances en persona.
5) Serveis financers i comptables
Les companyies d’assegurances assumeixen i gestionen els riscos dels seus clients a canvi d’una prima. Amb l’increment de la base de clients, el volum de transaccions financeres també augmenta. Per a la indústria d’assegurances, que té una responsabilitat fiduciària amb el públic, s’han desenvolupat regles especials de comptabilitat.
Les companyies d’assegurances poden treballar amb proveïdor experts de serveis de finances per dissenyar, transformar i executar funcions associades de comptabilitat i facturació per millorar el flux de caixa i augmentar la satisfacció del client, al generar millores en els processos que integren i racionalitzen l’empresa.
En conclusió, a més dels guanys financers, les companyies d’assegurances també poden obtenir altres beneficis de la subcontractació, com una major facilitat per augmentar la capacitat operativa al documentar el flux de treball i col·locar la càrrega d’altres activitats no centrals en el proveïdor de serveis d’outsourcing, millorant així l’eficiència de l’empresa.
Per això, les asseguradores estan aprofitant el potencial de BPO per optimitzar les seves operacions de back-end de manera efectiva, maximitzar els ingressos i les vendes alhora que redueixen les seves despeses generals de capital. El negoci d’assegurances està en contínua evolució i per a què les companyies d’assegurances segueixen sent rellevants i competitives, han de seguir adaptant-se i esforçar-se per assolir l’excel·lència.