Sistemes de telefonia empresarial

Quin és l’impacte de la Intel·ligència Artificial en les comunicacions en el núvol

Enreach 31/12/2020
Clock icon 5 min

Quan escoltem Intel·ligència Artificial (IA), el primer que ens ve a la ment és una màquina que pot actuar i pensar com un ésser humà.

Però la IA és la capacitat d’una màquina per fer un treball en particular por si mateixa i aprendre de la seva experiència personal amb l’objectiu de resoldre un problema o completar una tasca en el menor temps possible.

D’altra banda, la comunicació en el núvol és una tecnologia emergent i de ràpid creixement que permet la interacció entre persones, ja sigui la comunicació interna de l’oficina o d’agent a client, a través d’Internet.

Quin és el resultat d’unir la Intel·ligència Artificial i les comunicacions en el núvol?
1) Solucions IVR

Un IVR (Resposta de Veu Interactiva), també anomenat assistent virtual, és una tecnologia de telefonia en el núvol basada en Intel·ligència Artificial que permet l’autoajut als clients que truquen a una empresa.

L’IVR o Assistent Virtual ajudà a enrutar trucades a diferents departaments d’una organització. Un assistent virtual també pot resoldre les consultes menors del client por si sol quan les preguntes freqüents estan pregravades al sistema. Així mateix, rep als clients amb un missatge de benvinguda que pot personalitzar en qualsevol moment.

2) Xat bots amb IA

Els xat bots amb IA estan guanyant popularitat entre les empreses per interactuar amb els clients i estan programats per respondre a preguntes específiques automàticament; recopilar dades sobre els usuaris pels agents abans que interactuïn amb el client per oferir una excel·lent CX; facilitar una interacció eficient i senzilla entre usuari i empresa; estalviar temps als clients, ja que la IA proporciona la informació general al xat i molts usuaris prefereixen xatejar en lloc trucar, pel que els xat bots d’IA són un actiu per a qualsevol organització.

3) Automatització robòtica de processos (ARP)

Les empreses de telecomunicacions han de gestionar un gran volum de dades a diari, el que augmenta la possibilitat que es produeixin errors humans.

L’ARP és una tecnologia d’automatització de processos comercials basada en Intel·ligència Artificial que fa que el processament de dades sigui més simple i ràpid per a les empreses.

No només garanteix un processament sense errors, sinó que també fa que hi hagi més agents disponibles per a tasques importants, com gestionar clients i resoldre els seus problemes i consultes.

4) Detecció de fraus

La indústria de les telecomunicacions en el núvol és una de les que han crescut més ràpid al món i, com qualsevol altre sector, també és propensa als fraus: autorització, accés il·legal, clonació, robatori, etc. són algunes de les activitats fraudulentes més comunes.

La Intel·ligència Artificial pot detectar i aturar aquestes activitats no autoritzades i protegir les dades comercials, ja que és capaç de detectar les anomalies en el tràfic i bloquejar-les per obtenir informació essencial o sensible.

5) Aprenentatge automàtic

El aprenentatge automàtic es refereix a la capacitat de qualsevol software per aprendre de les activitats que realitza. Utilitza la predicció de dades per processar les tasques amb major rapidesa. La funcionalitat d’aprenentatge automàtic de la Intel·ligència Artificial permet que el software actuï més ràpid cada cop que s’utilitza. Això estalvia molt de temps als agents i les organitzacions o també elimina les possibilitats d’errors.

6) Gestió predictiva de riscos

La Intel·ligència Artificial és capaç de realitzar anàlisis predictius per a empreses de telecomunicacions el que els permet oferir un millor servei. Amb l’ajut de l’aprenentatge automàtic, la IA pot utilitzar les dades històriques de l’organització per predir qualsevol possible risc o problema que pugui tenir lloc en el futur. Això ajuda a les empreses a preparar-se per aquests problemes i poder evitar-los per complet. Amb la IA, el procés empresarial és ininterromput i optimitzat.

Això també ajuda a les empreses a crear estratègies a futur per millorar el seu rendiment.

7) Xarxes optimitzades

Segons Forbes, el 83% de les organitzacions creu que la IA és una priorita estratègica pel seu negoci en l’actualitat. Això és degut a que la Intel·ligència Artificial permet optimitzar la seva xarxa i la seva infraestructura. La IA pot analitzar, optimitzar i corregir errors tecnològics en temps real.

Posa a disposició un servei ininterromput. Això crea un sistema auto-organitzat, que és bàsicament una xarxa que es pot optimitzar i configurar automàticament. A més, la IA prediu si pot tenir lloc un problema similar en el futur i pren mesures per prevenir-ho i resoldre-ho per endavant. Per tant, això millora el rendiment.

8) Crear una base de dades física

La IA té moltes característiques útils a la indústria de les telecomunicacions. Per a les organitzacions que utilitzen la comunicació multicanal per connectar-se millor amb els agents i oferir-los una major satisfacció, pot resultar una mica difícil recopilar totes les dades de diferents mitjans de comunicació en un sol lloc.

No obstant, amb la Intel·ligència Artificial, poden crear bases de dades físiques de les interaccions dels clients per emmagatzemar-les de forma segura en cas de qualsevol “accident”.

La funció de veu a text de la IA permet a l’organització crear transcripcions de les converses de les trucades i mantenir-les amb les dades dels missatges de text o les converses per correu electrònic que es van intercanviar amb els clients. Això assegura que les dades d’un sol client es mantinguin junts en un sol format.

En conclusió, amb la Intel·ligència Artificial en la comunicació en el núvol, el procés s’ha tornat molt més simple i ràpid. La seva unió ha fet possible que les empreses de telecomunicacions processin grans quantitats de dades ràpidament, detectin problemes per endavant, extreguin coneixements essencials de les dades d’interacció amb el client, resolguin els problemes dels usuaris utilitzant les dades disponibles el més aviat possible i ofereixin als clients una òptima experiència.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo