Les empreses estan sota una pressió constant per mantenir el ritme de les expectatives canviants dels clients, intensificar la competència, millorar l’experiència dels empleats i estar al dia dels canvis regulatoris, factors que comporten despeses administratives addicionals.
Aquesta pressió s’ha agreujat encara més per la pandèmia de COVID-19, que ha exposat els reptes de continuïtat de les empreses en els models de negoci heretats, que depenen en gran mesura de les operacions manuals. També ha quedat clar que les organitzacions que estan més avançades en la transformació digital han estat més ràpides en respondre a la interrupció causada pel coronavirus.
En conseqüència, segons els experts, la pandèmia ha amplificat la necessitat de canviar a un negoci digital amb operacions àgils.
Per què es necessita una solució d’Optimització Continua de Processos (OCP)?
La creació d’un negoci digital requereix que les empreses adoptin una solució integral que garanteixi l’entrega de valor ràpida i continua durant tota la transformació i les ajudi a adaptar-se a les dinàmiques canviants del mercat. Per tant, és necessària una solució d’OCP que impulsi un valor comercial superior per a:
1) Superar les limitacions d’un enfocament d’automatització independent
Si bé l’automatització pot generar alguns costos ràpids i guanys operatius, un enfocament d’automatització independent pot amplificar els processos ineficients i proporcionar menor valor a l’automatitzar processos no estandarditzats. L’automatització de tasques versus processos fa que sigui molt difícil administrar l’entorn humà + màquina.
2) Assegurar una entrega de valor àgil
En els processos de transformació digital de les empreses, la continuïtat és l’objectiu clau. Aquesta ha de considerar-se com una sèrie de molts passos en què cadascun d’ells generi cert valor i ROI (retorn de la inversió). Si bé una combinació de diverses palanques digitals podria proporcionar un immens potencial per ajudar a les empreses a transformar les seves operacions, és clau explorar diversos estats objectiu provisionals per crear un full de ruta àgil per a la transformació.
3) Adaptació a les dinàmiques del mercat en constant canvi (com les regulacions)
La resistència i l’adaptabilitat són els trets clau per a la supervivència d’un negoci. Si bé les empreses no poden evitar la volatilitat i la incertesa en l’entorn empresarial extern, poden, i han de prendre mesures específiques per incorporar la resiliència en les seves cadenes de valor. Per això, necessiten monitorejar i desenvolupar contínuament una millor comprensió de la flexibilitat de la cadena de valor, les raons de qualsevol rigidesa i saber on dirigir els seus esforços per ser més adaptables i resistents.
Com una solució OCP ajuda a obtenir resultats comercials superiors
Una solució d’optimització continua de processos abasta: el descobriment de processos i intel·ligència; l’optimització de processos i automatització; la planificació del flux de treball humà, digital i del sistema; i, el monitoreig continu de processos per identificar més oportunitats d’optimització i automatització.
Quina combinació de palanques digitals habiliten una solució d’OCP?
1) Anàlisi de processos
Aquestes tecnologies permeten a l’OCP ajudar a les empreses a comprendre els processos actuals i identificar possibles oportunitats d’optimització i automatització. Es tracta d’eines que ajuden a habilitar un mecanisme de feedback continu al monitorejar els processos al llarg del procés de transformació digital per identificar el següent nivell d’oportunitats d’optimització i els buits potencials que poden sorgir amb el canvi de factors i restriccions externes.
2) Automatització intel·ligent
La combinació d’automatització robòtica de processos (ARP) amb tecnologies d’IA permet un major grau d’automatització de tasques que involucren tot tipus de dades, inclosos els no estructurats. Aquestes eines ajuden a les organitzacions a automatitzar els processos tant de front-office com de back-office, el que dóna com a resultat operacions àgils i més resistents. Els treballadors digitals també deixen empremtes que les organitzacions poden analitzar regularment per identificar buits i noves oportunitats d’optimització.
3) Planificador de processos
Les tecnologies de planificació de processos empresarials coordinen el flux de treball a través de múltiples sistemes, treballadors digitals i la força laboral humana per dur a terme tot el procés. També permeten el control del flux en el procés i en l’enrutament del treball pel millor empleat (humà o robot) en funció de la naturalesa, el tipus i la dificultat de la tasca i ajuda a harmonitzar la dinàmica humà + màquina.
4) Núvol i mobilitat
Les aplicacions mòbils i al núvol optimitzen els processos al centralitzar les dades de l’empresa per a l’accés remot, el que permet als empleats treballar de forma remota i en col·laboració amb companys de feina en altres ubicacions.
Tenir tota la informació i les dades en un lloc accessible permet als empleats analitzar idees col·lectives, el que condueix a millors decisions comercials. La infraestructura al núvol és més flexible i permet que la velocitat i l’agilitat s’adaptin als canvis del mercat i implementin ràpidament iniciatives de millora de processos.
En conclusió, la combinació d’aquestes palanques digitals en una solució d’optimització continua de processos que ajuda a les empreses a transformar les seves operacions i garantir una entrega de valor àgil, a l’impulsar la millora continua i construir models de negoci resilients i adaptatius.