La transformació digital (DT) és la integració de la tecnologia digital en totes les àrees d’una empresa canviant la forma d’operar i lliurar valor als usuaris. També és un canvi cultural que requereix que les organitzacions retin contínuament l’status quo, experimentin i es sentin còmodes també amb el fracàs.
La DT és imperativa per a totes les empreses, des de les més petites a les més grans. Ajuda a les organitzacions a seguir sent competitives i rellevants a mesura que el món es torna cada cop més digital. El que no està clar per a molts líders empresarials és el que vol dir la transformació digital. És només una forma de dir moure’s cap al núvol? Quins són els passos específics que s’han de prendre? És necessari crear un nou marc per a la transformació digital? Quines parts d’una estratègia de negocis es necessita canviar?
Estem a mitjans del 2019 i hi ha diverses tendències de transformació digital que estan sobresortint a les empreses. Des de les tecnologies de propera generació fins a les progressions empresarials, les organitzacions estan aprofitant les noves innovacions.
Quines tendències de transformació digital estan destacant el 2019?
1) La transformació digital (DT) compleix amb l’experiència d’usuari (UX)
Millorar l’experiència de l’usuari s’ha convertit en la base d’una transformació digital sòlida. Cada cop més empreses s’estan adonant que centrar-se en la UX és la clau de l’èxit. Ja sigui que s’estigui migrant al núvol o oferint aplicacions mòbils especialitzades als empleats, la tendència és clara. A l’adoptar noves tecnologies per ajudar als treballadors a fer les seves tasques, augmenta la seva satisfacció i la seva productivitat.
2) El paper del CIO evoluciona
El Director d’Informació (CIO, en les seves sigles en anglès) ha evolucionat d’una posició que centrada en la tecnologia a un rol empresarial prioritari. La innovació tecnològica és vital per mantenir un avantatge competitiu, el que vol dir que el CIO s’ha convertit en un dels líders més importants de l’empresa. A més de gestionar les expectatives tecnològiques, el CIO ara és vist com algú que també administra els negocis. El CIO ha de defensar les noves tecnologies, com l’automatització de processos, per a què les empreses puguin assolir resultats de negocis òptims.
3) Registrar la despesa de transformació digital
Per obtenir un avantatge competitiu, les empreses estan invertint en la transformació digital. A l’abril del 2019, la consultora IDC va pronosticar que la despesa mundial en transformació digital arribaria als 1,18 bilions de dòlars aquest any, xifra que representa un augment del 17,9% amb respecte a l’any anterior. L’adopció de tecnologies intel·ligents amb l’objectiu de millorar l’eficiència en el lloc de treball ha impulsat aquest augment de la despesa.
4) Les empreses es preparen pel 5G
Tècnicament, el 5G ja està disponible, tot i que només en algunes ciutats seleccionades. El 2019, les empreses s’estan preparant per a un futur habilitat pel 5G. Totes les indústries es veuran afectades per aquesta nova tecnologia. Les organitzacions esperen la cinquena generació de comunicacions mòbils. Pel 2021, el número de connexions 5G podria assolir més de 100 milions.
5) Impuls del núvol híbrid
Les organitzacions estan adoptant el núvol híbrid per millorar la seguretat i per operar de manera més eficient. Una barreja de núvol públic i núvol privat s’està fent cada cop més popular entre les empreses.
6) Més bots
A mesura que la intel·ligència artificial (IA) s’obre pas en l’empresa, els xat bots podrien ser la versió més rellevant en l’organització el 2019. Aquesta tecnologia s’està emprant en els serveis d’atenció al client de diferents indústries. De fet, és tan comú, que alguns usuaris estan més acostumats a interactuar amb els xat bots que amb agents humans.
7) Creixement de la realitat augmentada
La realitat augmentada (AR) s’ha tornat especialment útil en els sectors industrials, on els treballadors poden accedir a informació o imatges sense l’ús de les mans. Les empreses estan implementant més aplicacions d’AR en la seva força laboral amb la finalitat de completar moltes tasques.