Atenció al client

Quines tendències de xarxes socials sorgiran el 2022?

Enreach 20/12/2021
Clock icon 4 min

El 2021 va ser un any enfeinat per a les plataformes de xarxes socials i el 2022 es perfila per ser-ho encara més. El proper any, les estratègies dels especialistes en màrqueting de les empreses han d’impulsar una experiència del client (CX) completa.

Quines tendències de xarxes socials sorgiran el 2022?
Tendència 1: Començarà l’evolució del feedback principal

Les principals fonts algorítmiques a Facebook, Instagram, TikTok o Twitter han connectat a les persones amb les notícies durant molt de temps. Però les tàctiques per atreure l’atenció dels usuaris han de centrar-se en aportar valor a les persones. Diversos canvis destinats a seleccionar publicacions amb més personalització i privacitat en ment estan en camí. Per tant, els especialistes en màrqueting han de planificar i aprofitar més funcions que millorin les experiències dels clients.

Tendència 2: Les xarxes socials seguiran donant molta importància als ingressos publicitaris

El llistat d’anuncis que es mostren juntament amb els feeds de notícies mostra la seva antiguitat, no obstant, els ingressos generats seguiran creixent. Un pronòstic d’eMarketer va predir que Twitter assolirà els 2 mil milions de dòlars en ingressos per publicitat als EUA i Instagram representarà per primera cop més del 50% dels 50 mil milions de dòlars en ingressos publicitaris nets de Facebook el 2021.

Els especialistes en màrqueting no han d’aturar el coneixement de les noves funcions dels anuncis, ja que és probable que la publicitat digital proporcioni missatges efectius sobre el customer journey. Però una evolució en les opcions abordarà la creixent pressió per demostrar el retorn de la inversió (ROI).

Tendència 3: Els models de mitjans reduïts augmentaran la competitivitat

Tots coneixem les plataformes de xarxes socials fermament establertes amb audiències massives. Facebook, per exemple, va indicar al seu informe de guanys un augment any rere any en usuaris actius diaris i mensuals, malgrat les crítiques públiques a les seves pràctiques.

Pel contrari, han sorgit plataformes més novess que ofereixen un model de mitjans reduït, destinat a fer que la socialització entre audiències de nínxol sigui més segura com a comunitat. Entre les novetats s’inclouen els podcast de Spotify, plataformes de xat en viu com Clubhouse, plataformes de butlletins com Substack i subcomunitats a les plataformes de xarxes socials establertes, com Twitter Spaces. Totes tenen com a objectiu permetre que les persones estableixin connexions significatives amb els seus creadors o comunitat favorits en lloc de dependre de recomanacions algorítmiques per a la participació. Tanmateix, el repte per aquests models comercials reduïts serà generar ingressos.

En última instància, aquestes plataformes faran que els especialistes en màrqueting cultivin opcions de CX que no apareguin com a contingut que cridi l’atenció.

Tendència 4: A mida que el comerç social continua el seu ascens, també ho farà el servei al client

Les funcions de comerç social continuaran implementant-se per mantenir-se al dia amb la forma en què les persones compren productes i serveis. Els clients s’han acostumat a iniciar una compra online, però ara també volen respostes ràpides en el servei al client. Els canals de xarxes socials dedicats al servei al client existeixen des de fa molt de temps. La pandèmia només ha accelerat la seva adopció.

Tendència 5: Augmentarà la responsabilitat de les xarxes socials

Augmentaran les crides públiques per demanar responsabilitat a les plataformes de xarxes socials, impulsats ​​per les conseqüències dels documents de Facebook i els descobriments que impliquen a Instagram com una influència negativa pels usuaris joves. Aquests descobriments, que van veure la llum per primer cop en un informe del Wall Street Journal, van trobar que el 32% de les adolescents enquestades “van indicar que quan tenien pensaments negatius sobre la seva aparença, Instagram empitjorava aquests sentiments”. El 14% dels adolescents homes va informar un sentiment similar. En aquest sentit, la gran pregunta pel 2022 és quin tipus de legislació sorgirà.

Tendència 6: L’auge dels influents creatius

La proliferació d’eines creatives ha permès que es formi un nou tipus d’influencer: els Creadors. Aquestes es diferencien dels influencers tradicionals, aquells que depenen d’experimentar el món que els envolta mitjançant la producció de materials originals amb aquestes eines. La pandèmia ha canviat quines influències són valuoses sobre la marxa. Com a resultat, els creadors han guanyat un nombre considerable de seguidors en un món amb opcions de reunió limitades durant la pandèmia.

Per tant, els especialistes en màrqueting s’enfrontaran a dos tipus de persones influents per desenvolupar la marca i aprofitar el compromís. Els creadors ofereixen una forma de demostrar el benefici d’una solució, creant una oportunitat addicional de microinfluenciador.

Tendència 7: L’adopció de vídeos curts donarà forma a les mètriques de vídeo

TikTok domina l’entorn de les xarxes socials en l’actualitat, el que desencadena una gran competència per presentar vídeos curts i capacitats de transmissió en viu, com la introducció de YouTube Shorts i Instagram que declara el seu èmfasis en el vídeo sobre les imatges.

Per aquest motiu, els especialistes en màrqueting han d’analitzar si la reproducció d’enllaços condueix a una activitat de conversió. Això vol dir correlacionar les dades de les xarxes socials amb els de les vendes o conversions.

Tendència 8: Escollir on establir millors connexions amb els clients

Actualment hi ha una àmplia varietat d’opcions de xarxes socials, però les marques estan reconeixent que és possible que hagin de ser selectives amb les plataformes que les connecten millor amb l’audiència prevista. Per això, els especialistes en màrqueting hauran d’avaluar les mètriques que mostren on s’alinea el compromís amb les conversions al prendre decisions importants.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo