Els telèfons de veu sobre IP (VoIP) s’estan convertint en la forma més comú per a què les organitzacions administrin les comunicacions de veu. L’adopció de VoIP i SIP Trunking permet a les empreses un estalvi de costos.
Les organitzacions que estan considerant formes d’estalviar en la seva factura telefònica poden considerar el SIP Trunking com una opció. Amb un proveïdor de telecomunicacions en el núvol per a serveis SIP, la inversió inicial és mínima.
¿Qué es SIP Trunking?
SIP Trunking utiliza el protocolo de Internet (IP) para permitir que las organizaciones realicen llamadas a través de la red telefónica pública conmutada (PSTN, en sus siglas en inglés). La tecnología de SIP Trunking requiere una conexión a Internet o un proveedor de VoIP, una centralita virtual habilitada para IP y un elemento de o puerta de enlace para admitir comunicaciones de voz basadas en IP. Al usar SIP, la voz se convierte en una aplicación en la red, al igual que el correo electrónico o la web es una aplicación.
El SIP Trunking és un conjunt de protocols que s’entreguen a través d’un proveïdor de telecomunicacions que permet a les empreses aprofitar els beneficis dels telèfons basats en Internet.
Quins són els 9 beneficis del SIP Trunking?
Les organitzacions que estan considerant el canvi a SIP Trunking sovint estan familiaritzades amb el seu potencial d’estalvi de costos. Si una empresa realitza moltes trucades internacionals o de llarga distància, pot estalviar una gran quantitat en comparació amb el servei telefònic tradicional.
1) Estalvi de costos
Amb el servei telefònic tradicional, una organització està subjecta a càrrecs diferents, per les seves trucades locals, de llarga distància i internacionals. El SIP Trunking permet a les empreses accés instantani a preus econòmics que generalment es facturen per usuari.
Les organitzacions que es canvien a un proveïdor SIP gaudeixen de costos mensuals predictibles. Un estudi va revelar que l’empresa mitjana que va fer el canvi a SIP va estalviar un 50% cada mes, encara que aquesta xifra sol ser molt més alta per a les empreses amb un alt volum de trucades internacionals i de llarga distància.
2) ROI immediat
En algunes ocasions, la inversió en tecnologia és una aposta degut a la manca de casos d’estudi que proporcionin ROI. Afortunadament, SIP és una tecnologia ben establerta amb costos d’inversió inicials mínims. Sense una inversió de capital, les organitzacions que canvien a SIP comencen a apreciar els estalvis de costos des del primer estat de compte mensual.
3) Escalabilitat i potencial global
SIP dóna suport a la necessitat d’una organització en ràpid creixement en múltiples ubicacions geogràfiques. Al combinar la veu i dades en una sola xarxa, es poden consolidar les ubicacions geogràfiques de l’empresa i els treballadors remots. La ràpida escalabilitat de SIP també permet que una organització escali amb extrema flexibilitat a mida que obre nous llocs o estableix treballadors remots a temps complet.
4) Mobilitat
SIP permet a les organitzacions connectar els dispositius mòbils dels empleats a través d’aplicacions VoIP flexibles i fàcils d’usar que es poden instal·lar de forma segura. Això permet que els treballadors remots romanguin connectats als seus sistemes de comunicació basats en les instal·lacions i totalment accessibles en tot moment a través d’una única línia telefònica dedicada a l’empresa. Els atributs de mobilitat de SIP Trunking i VoIP també permeten a les empreses mantenir les comunicacions sense fallida de la connexió a Internet.
5) Consolidació de la xarxa
La majoria de les empreses segueixen pagant el servei telefònic de veu i les dades per separat, fins i tot quan empren un sol proveïdor. SIP Trunking permet a les organitzacions moure la seva veu i dades a una sola xarxa, tractant les trucades de veu com una forma de transmissió de dades.
Si bé això augmentarà les demandes d’ample de banda en la connexió de dades, en última instància, estalviarà una quantitat significativa de diners i augmentarà la confiabilitat, especialment amb la connectivitat a Internet per fibra òptica.
6) No més infraestructura telefònica física
Els empleats remots o les persones que treballen des de casa sovint necessiten un dispositiu mòbil proporcionat per l’empresa, que és una altra inversió per part de l’organització, per comunicar-se amb els seus col·legues. Amb SIP Trunking, l’empresa pot agregar línies telefòniques simplement connectant telèfons a la seva connexió de dades. Les persones que treballen fora de l’oficina poden integrar-se a la xarxa de l’empresa i ser contactades mitjançant un número de telèfon intern exclusiu i una extensió de cinc dígits.
7) Sense inversions costoses en hardware
SIP Trunking no requereix una inversió addicional en hardware. Amb un proveïdor SIP, agregar línies telefòniques o serveis complementaris és tan simple com comprar un telèfon addicional i escalar el contracte de servei mensual.
8) Fiabilitat
Si bé el servei telefònic tradicional pot interrompre’s degut a diversos esdeveniments, el SIP Trunking és una tecnologia confiable, de manera que els telèfons es poden utilitzar per a comunicacions fins i tot en cas d’alguna fallida al permetre enrutar les trucades a altres oficines o dispositius mòbils dels empleats.
9) Gestió senzilla
Els telèfons de SIP Trunking i VoIP ofereixen taulers fàcils d’usar per a l’administració al lloc, incloses accions com ajustar l’enrutament de trucades, canviar extensions o agregar línies telefòniques a demanda.
Com saber si SIP Trunking és l’opció correcta per a una empresa?
SIP Trunking és l’opció correcta per a moltes organitzacions que estan llestes per aprofitar els beneficis dels telèfons basats en Internet i establir una relació amb un proveïdor de VoIP allotjat i traslladar les seves comunicacions corporatives en el núvol. Si una empresa ha tingut problemes algun cop amb factures telefòniques mensuals confuses, línies telefòniques poc confiables, alts costos de trucades o equilibrar les línies telefòniques al lloc amb els dispositius mòbils dels empleats, pot