Un contact center dins de l’organització es divideix en dos serveis: atendre trucades entrants i emetre trucades sortints. En aquest post, ens centrarem en definir els beneficis d’un call center de trucades sortints pel creixement empresarial.
Què és un call center de trucades sortints?
Un contact center de trucades sortints permet als agents fer trucades als clients o possibles clients d’una organització. Aquestes activitats poden ser per a estudis de mercat, servei al client proactiu, vendes, recuperació de deutes o d’altres fins segons els requisits del negoci. En la majoria dels casos, els serveis d’un call center de trucades sortints consisteixen en telecobrament, telemàrqueting, televenda, trucada de benvinguda, neteja de dades i enquestes per telèfon.
Quins són els beneficis d’implementar un call center de trucades sortints pel creixement empresarial?
1) Telecobrament
La telecobrament és un procés que consisteix en trucar als clients per contactar als deutors i cobrar deutes. També es coneix com a trucades de recordatori als clients com una iniciativa de recuperació de crèdit per garantir el “pagament a temps” i reduir el risc de pèrdues als comptes per cobrar de les empreses.
Alguns especialistes en màrqueting han descobert que un esforç de telecobrament en lloc d’una factura enviada per correu durant el cicle de facturació normal és un fort incentiu de pagament.
2) Telemàrqueting
El telemàrqueting o màrqueting directe és el procés de trobar nous clients o generar interès en una marca, producte o servei proporcionant la informació directament als clients potencials per telèfon. Els beneficis d’implementar-lo es basen principalment en trobar noves oportunitats fent que el client potencial tingui curiositat pel producte o servei ofert. Per comptar amb serveis de màrqueting directe són necessaris agents altament qualificats.
3) Televendes
Les vendes per telèfon i el telemàrqueting poden semblar iguals, però no ho són. La principal diferència entre aquests dos serveis és el seu propòsit. Són activitats clarament diferents, encara que hi hagi molts que pensin el contrari.
El telemàrqueting és un servei que genera interès. És una forma de realitzar màrqueting directe que utilitza el telèfon per arribar als consumidors, transmet missatges, informa, avalua comentaris, analitza i crea oportunitats, concerta cites, i pot arribar a produir vendes.
És considerat màrqueting directe perquè l’empresa es relaciona directament amb el client o consumidor final. En canvi, la televenda és un servei que ven productes directament al client per telèfon.
4) Trucada de benvinguda
La trucada de benvinguda és un dels serveis del call center de trucades sortints que es converteix en la forma més efectiva de crear una relació duradora amb els clients, especialment amb els nous.
Aquest servei d’outbound call center consisteix en oferir informació sobre productes o marques, promoció, i també sobre la pròpia empresa als clients d’una forma més personal quan hagin finalitzat la seva transacció, de manera que s’espera que l’organització sempre sigui capaç de mantenir la confiança i lleialtat del client.
5) Neteja de dades
La neteja de dades és un enfocament estratègic per enriquir les dades comercials i obtenir una major qualitat. A l’implementar aquest tipus de servei, les organitzacions poden seleccionar i eliminar dades errònies, amb format incorrecte, duplicades o incompletes dins dels conjunts de dades.
6) Enquestes telefòniques
Es tracta d’enquestes realitzades per agents d’un contact center per telèfon. Establir aquest servei dins d’una empresa permet al client saber que l’empresa es preocupa per escoltar els seus comentaris, necessitats i expectatives, de manera que una organització pugui garantir la satisfacció del client o detectar possibles errors i corregir-los.
En conclusió, la implementació de serveis d’un call center de trucades sortints és un enfocament estratègic per construir una reputació positiva i donar suport el creixement del negoci. Donat que els serveis d’aquest tipus de contact centers són crucials per a la continuïtat del negoci; per això, les organitzacions han d’establir una gestió confiable dels call center de trucades sortints.
Les empreses poden subcontractar les activitats de call center sortints a un proveïdor extern. Així, associar-se amb el proveïdor adequat de subcontractació de processos comercials ajudarà a les empreses a tenir una administració confiable del call center de trucades sortints amb el suport d’experts i amb la tecnologia actualitzada per mantenir un avantatge competitiu al sector.