Generalment, les empreses veuen els pagaments com una forma més de punt de contacte amb el client, però l’enorme canvi en la tecnologia ha demostrat que els pagaments electrònics crearan moltes op ortunitats per a què les organitzacions creixin més ràpid.
Degut als constants avenços tècnics, els pagaments electrònics han experimentat una revolució sobtada. Amb un sistema de pagaments electrònics, no és necessari anar a les entitats bancàries amb freqüència per dipositar els diners. Per això, s’estan convertint en una forma fluida, ràpida i senzilla de realitzar reemborsaments.
És possible integrar el pagament segur en un centre d’atenció al client?
Els sistemes de pagament electrònic també poden integrar-se als contact center al núvol. Gràcies a aquesta integració, a través d’aquest sistema es poden gestionar els cobraments des del call center, millorar l’experiència de pagament dels clients, adaptar els processos de pagament per telèfon a la normativa PCI-DDS, impulsar les vendes gràcies a la facilitat de pagament, gestionar el cobrament en una trucada o generar un enllaç de pagament i evitar que algú tingui accés a les dades de la targeta de crèdit. Com funciona?
- Durant la trucada, el client accepta processar un pagament.
- L’agent indica al sistema l’import a cobrar.
- L’agent transfereix la trucada a l’IVR o envia l’enllaç de pagament per mail o SMS.
- El sistema sol·licita les dades de la targeta al client.
- El client tecleja les dades al seu telèfon.
- L’agent veurà el resultat de l’operació.
Quins són els principals beneficis d’usar pagaments electrònics?
Tota empresa necessita mantenir un flux de caixa més alt per funcionar sense problemes. És per això que moltes d’elles han començat a inclinar-se per acceptar els pagaments de forma electrònica. Aquests sistemes poden ajudar a les organitzacions a estalviar temps i diners. Amb els pagaments electrònics, es poden processar els pagaments ràpidament.
1) Pagament instantani
Els pagaments electrònics són molt més ràpids que els mètodes tradicionals de pagament, efectius o xecs. En el cas dels pagaments online, no existeix cap restricció de temps o ubicació. Es poden realitzar pagaments fàcilment en qualsevol moment des de qualsevol lloc del món.
Els sistemes de pagament electrònic han eliminat la necessitat d’anar als bancs per realitzar els pagaments. Ara els clients no han de perdre el temps fent llargues cues en les entitats bancàries. Poden pagar fàcilment mitjançant una aplicació de pagament electrònic.
2) Major seguretat de pagament
Els sistemes de pagament electrònic ofereixen múltiples formes d’assegurar els pagaments, com tokenització, xifratge, SSL, etc. Ara els clients no han d’ingressar els detalls de la seva targeta per a cada transacció, ja que poden guardar els detalls de la seva targeta o completar les seves transaccions usant un One Time Contrasenya.
3) Major comoditat pel client
Els pagaments electrònics poden ajudar a les empreses a oferir una experiència de pagament satisfactòria als clients, ja que permeten a l’usuari comprar productes a crèdit oferint-los amb la funció de pagament posterior.
4) Estalvi de costos de processament
Si es desitja proporcionar serveis de pagament als clients, primer s’ha de contractar un processador de targetes. Aquest proporcionarà una passarel·la de pagament pel processament amb un cost fix. Pel contrari, si s’empra un sistema de pagament electrònic al negoci, no ha d’incórrer en càrrecs tan elevats. Només s’ha de pagar una subscripció fixa al proveïdor de serveis.
5) Trasparència
La transparència es converteix en un factor fonamental a l’hora de realitzar pagaments. I quan utilitza el mitjà digital per acceptar-los, és essencial mantenir la transparència a les transaccions.
En el cas dels pagaments electrònics, no ha de preocupar-se pel registre de les dades de pagament. A més, es poden proporcionar els detalls de pagament als client per endavant per a què hi hagi menys possibilitats de confusió.
6) Contactless
En els temps de la pandèmia de COVID-19, les persones han començat a trobar formes d’evitar el contacte humà per no veure’s afectats pel coronavirus. Degut a això, ha augmentat la necessitat de pagaments sense contacte.
Es poden utilitzar terminals TPV contactless al negoci per evitar el contacte. En aquest sistema, el beneficiari ha de mantenir el seu telèfon prop del terminal i el seu pagament es processarà automàticament. A més, pot permetre que els clients realitzin pagaments mitjançant codis QR o contrasenyes d’un sol ús (OTP).
En conclusió, les transaccions en efectiu han començat a disminuir després de la integració d’un sistema de pagament electrònic als mercats. Això vol dir les petites empreses han de començar a utilitzar l’última tecnologia per evitar el risc de ser superades per la competència.
Un sistema de pagament electrònic sòlid, pot suposar un avantatge competitiu clau per a l’empresa. A més, pot estalviar temps i costos. Major seguretat i pagaments més ràpids son l’avantatge addicionals d’usar un sistema de pagament electrònic.