Segons la segona edició de l’informe “Situació Actual del Software de Centraletes a Espanya”, elaborat pel comparador de software SoftDoit, la majoria dels usuaris de centraletes prefereixen una solució virtual a una física. A l’estudi han participat empreses proveïdores d’aquestes soluciones, entre elles, masvoz.
Entre les principals conclusions d’aquest informe destaca que el 100% dels usuaris d’aquesta solució prefereixen implantar una centraleta virtual a una física. És probable que una de les raons d’aquest resultat sigui l’estalvi que comporta migrar a una telefonia IP des d’un operador tradicional. De fet, el 47,8% dels proveïdors afirma que l’estalvi mensual que suposa per una empresa suposa el 50%. D’altra banda, el 13% situa aquest estalvi entre el 20% i el 30%, i un 8,7% el situa entre el 30% i el 40%.
Centraletes virtuals i de pagament per ús
Preguntats per les modalitats d’allotjament del software de centraletes que ofereixen els proveïdors als seus clients, gairebé un 48% permet allotjar-lo només en el núvol, mentre que el 52,2% ofereix ambdues opcions: allotjament en el núvol i en els servidors de l’empresa. A nivell de pagament, el 56,5% de les organitzacions es decanten per l’opció del pagament per ús, mentre que un 43,5% posa a disposició dels seus clients les dues formes de pagament: pagament per ús i pagament únic.
Segons l’estudi de SofDoit, en referència al temps que triga un client de software de centraleta en canviar de solució, els proveïdors afirmen que prop del 35% triga en fer-ho de 5 a 8 anys, el 30,4% de 2 a 5 anys i un 26,1% cada 8 anys o més.
Respecte a la mitjana d’extensions que sol·liciten els clients en una implantació, les dades són molt semblants a les obtingudes a l’anterior edició de l’estudi. Els proveïdors asseguren que el 43,5% de les empreses espanyoles sol·licita entre 5 i 9 extensions per a la seva centraleta virtual, el 34,8% necessita de 10 a 29, i el 8,7%, de 30 a 49 extensions.
Terminals per a la centraleta virtual
Aquest any, SoftDoit ha consultat als proveïdors si disposen d’una App per a dispositius mòbils. El 78,3% afirma que sí disposa d’una aplicació per mòbils per facilitar la mobilitat i el teletreball entre els seus empleats, enfront el 13% que assegura que no compta amb una. Una altra dada interessant de l’estudi és que el 56,5% dels proveïdors assegura que no és operador mòbil, mentre que un 43,5% afirma que sí ho és.
SoftDoit també ha preguntat en el seu estudi quines són les funcionalitats que més valoren els clients en un software de centraleta. La majoria, el 78,3% de les empreses es decanta per la resposta de veu interactiva (IVR). Les cues de trucada, la gestió de la numeració i el desviament per horari comparteixen el mateix percentatge, un 60,9%. El 56,5% valora la mobilitat per sobre de tot i un 52,2% es decanta per les gravacions Click to Call, mateix percentatge que valora la integració amb els seus sistemes corporatius com CRM, ERP o Salesforce.