Per a moltes empreses, mantenir-se a l’avantguarda de les tendències de comunicació i estar al dia amb les transformacions digitals és una preferència en el seu enfocament comercial. De fet, PBX (centraleta) és la segona tendència tecnològica prioritzada en l’experiència del client (CX).
A mida que més organitzacions busquen formes d’incloure un sistema telefònic PBX com un dels seus canals digitals, és essencial tenir en compte que les empreses de tot el món poden beneficiar-se d’aquesta inclusió.
La comunicació eficient és l’ànima de les operacions. Si als clientes els hi resulta difícil comunicar-se amb una empresa, en última instància, perdrà ingressos i disminuirà la seva productivitat.
Per ajudar-lo a gestionar les trucades entrants sense problemes, el sistema telefònic PBX és la solució.
Què és un sistema telefònic PBX?
Un Private Branch Exchange (PBX o centraleta) és el sistema telefònic d’una empresa especialitzat per intercanviar trucades entre usuaris en línies locals. El sistema també permet a aquests usuaris compartir diverses línies telefòniques externes.
El propòsit principal del sistema PBX és reduir costos, ja que si totes les línies que necessita utilitzar una empresa s’originaran a la central local del proveïdor de serveis telefònics, el cost seria molt elevat.
El proveïdor de serveis executa una línia troncal (SIP Trunk) connectada a una instal·lació de commutació a les seves instal·lacions com a solució alternativa. A partir d’aquí, es poden configurar línies que atenguin a diverses extensions.
Si bé un sistema PBX usa Veu sobre Protocol d’Internet (VoIP) a l’igual que el Protocol d’Inici de Sessió (SIP), és fàcil confondre’ls. La diferència ve a través de la logística i com s’operen i s’utilitzen.
Què és una centraleta mòbil i quines són les seves funcions?
La centraleta mòbil és un PBX allotjat on els mòbils funcionen com a extensions telefòniques. També es poden utilitzar telèfons VoIP. A més a més, els mòbils no utilitzen connexió a Internet per a les trucades telefòniques.
- La centraleta mòbil gestiona les trucades telefòniques i les desvia a les extensions fixes o mòbils.
- Des de les línies mòbils es pot trucar directament emprant el número de telèfon mòbil i es poden rebre trucades entrants des del PBX.
- Els mòbils poden transferir trucades telefòniques, desviar-les, rebre trucades telefòniques des del PBX i molt més.
Quins són els beneficis d’usar una centraleta mòbil?
1) Les trucades internes són gratis
Totes les trucades realitzades des d’extensions fixes a mòbils i des de mòbils a extensions d’empresa o fixes són totalment gratuïtes. Així, les trucades entre treballadors de l’empresa són gratuïtes.
2) S’aconsegueix mobilitat total
Teletreball? Moure’s mentre es treballa? Rebre trucades mentre s’està fora de l’oficina? Tot això i molt més és possible perquè el telèfon mòbil passa a formar part de la centraleta, el que permet una total mobilitat i no perdre cap trucada.
3) No es perden trucades
A més d’aconseguir una mobilitat total, es poden donar d’alta els mòbils en cues d’espera i crear diverses estratègies de trucada per a què les trucades de l’empresa sempre siguin ateses.
4) No es necessita Internet
Degut a que no es requereix accés a Internet, aquestes són trucades regulars i sempre s’escolten amb alta qualitat de so. Ser un servei mòbil regular és especialment important, perquè la força d’una connexió a Internet pot fluctuar i afectar negativament a la qualitat de la trucada. No obstant, com que no està utilitzant Internet, s’oblida d’aquest problema.
5) No requereix configuració
Els telèfons IP requereixen configuració. Amb els mòbils, tot el que s’ha de fer és posar la targeta SIM proporcionada pel proveïdor i l’extensió estarà funcionant.
6) S’unifica tot: fix-mòbil-centraleta
En lloc de tenir un sistema telefònic on tot funciona dissociat gairebé com si no fos part de la mateixa empresa, aquí es disposa d’un sistema telefònic on els mòbils són veritables extensions. Poden transferir i rebre trucades des de la centraleta, ser part de cues d’espera, horaris d’oficina i molt més. Definitivament, el que han de ser les línies mòbils professionals.