L’impacte de la tecnologia és més que visible avui en dia en el sector immobiliari. Abans, els agents immobiliaris solien connectar-se amb els clients per telèfon o en persona. Ara, la interacció personal es substitueix per la digital: correu electrònic, xarxes socials, aplicacions i llocs web. A través de la comunicació omnicanal, les empreses han mantingut un enfocament unificat en el disseny, l’estratègia i l’experiència del client (CX) en tots els canals.
La comunicació omnicanal és un enfocament multicanal per comunicar-se amb els clients sense problemes. És una forma única de proporcionar una CX integrada a través de diferents canals.
Quins són els avantatges del màrqueting omnicanal?
1) Augmenta la visibilitat de la marca
En el món digital, les empreses utilitzen el canal apropiat per promocionar el seu producte i augmentar la seva visibilitat entre els clients objectiu. Això ajuda a generar confiança amb els prospectes a mida que formen una connexió emocional amb la marca.
2) Estalvia temps
A través de mitjans digitals, els prospectes poden recopilar tots els detalls rellevants del producte i conèixer l’experiència d’altres que el van emprar. Això els ajuda a prendre una decisió ràpida, en lloc de deliberar durant molt de temps.
3) Augmenta la taxa de conversió
A través d’anuncis pagats, una empresa pot promocionar la seva marca en diferents canals, forjant un record en la ment del client. Això fa que el client s’inclini cap a la compra del producte o servei, el que augmenta les taxes de conversió i els ingressos generals.
La importància del màrqueting omnicanal és bastant palpable perquè ajuda a construir una relació sòlida entre les empreses i els clients que pot durar molt de temps. A través dels anuncis, les organitzacions promocionen els seus productes en diferents canals digitals, com llocs web, plataformes de xarxes socials i aplicacions. Cada cop que un client fa clic en els anuncis, se’l redirigeix al lloc web de l’empresa, que té més detalls sobre el producte que s’ofereix.
A més dels anuncis, les empreses també publiquen articles, blocs i vídeos que destaquen la necessitat del seu producte i els que els diferencia de la competència. Aquests materials educatius funcionen com un gran factor d’influència per aquells clients que investiguen online abans de comprar el producte. Els esforços que realitzen les empreses en el màrqueting omnicanal ajuden a crear una experiència unificada pels prospectes i augmenten la seva lleialtat cap a la marca.
Per què és important el màrqueting omnicanal en el sector immobiliari
Pel sector immobiliari, el màrqueting omnicanal té una importància similar. Les empreses de béns immobles utilitzen diversos mitjans digitals per promocionar les seves properes propietats i atreure prospectes.
En aquest esforç, la integració amb un software CRM com Zendesk, Salesforce o Dynamics juga un paper vital en l’optimització del compromís del client en tots els canals. A través del CRM, els agents immobiliaris poden capturar detalls dels clients i compartir informació important a través de diversos mitjans digitals com correu electrònic, SMS i WhatsApp. Els desenvolupadors i corredors poden realitzar un seguiment de l’estat i el progrés dels clients potencials en l’embut de vendes a través del CRM i prendre les mesures necessàries per augmentar la taxa de conversió.
Què poden fer les immobiliàries per destacar i créixer?
Hi ha diverses plataformes que les empreses poden usar per promocionar els seus productes, però cadascuna d’elles requereix una estratègia diferent per destacar i créixer.
1) Trucades de prevenda de CRM
Trucar és l’activitat i la forma de comunicació més important en les vendes o lloguers de propietats.
2) Xarxes socials
Canals com Facebook o Instagram són bons mitjans per dirigir-se a clients de diferents grups d’edat i promoció de marca. Aquest mitjà ajuda a la promoció d’acord amb les tendències actuals i crea una imatge més sòlida en la ment dels consumidors. Les empreses també poden projectar anuncis pagats en clients objectiu en aquests canals, ajudant-los a augmentat les possibilitats de conversió.
3) Correu electrònic
Aquesta és una de les plataformes de comunicació més rendibles que es poden utilitzar per anunciar el producte i les seves característiques. També és la forma més personalitzada de comunicació digital que les marques poden adoptar per nodrir als clients, on l’equip de vendes pot enviar correus electrònics individuals o massius als seus clients potencials, o fins i tot programar-los per més tard. És fàcil realitzar un seguiment de l’eficàcia dels emails i analitzar el potencial de clients potencials a través d’ells.
4) Missatgeria
Aquest canal digital permet reorientar als clients potencials comunicant-se amb ells automàticament a través de WhatsApp o SMS en el moment exacte. Així, les consultes poden ser ateses de forma ràpida, eficient i en qualsevol moment del dia.
L’Omnichannel Contact Center d’Enreach et permet connectar amb els teus clients des dels seus canals favorits, ja sigui WhatsApp, email, SMS o telèfon, entre d’altres.