Notícies

6 pautes per a la comunicació interna amb els empleats durant la pandèmia

Enreach 21/04/2020
Clock icon 4 min

Per tots és ja conegut que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat que el brot de COVID-19 és una pandèmia mundial. Per això és important que les empreses reforcin l’efectivitat de la comunicació interna amb els empleats durant aquests temps de crisi en els quals el factor emocional pot afectar a la feina.

Una bona estratègia de comunicació amb els empleats juga un paper clau en el suport de les necessitats quotidianes dels treballadors. De fet, la seva expectativa #1 és que les organitzacions es comuniquin de forma efectiva amb ells. Tanmateix, segons un estudi d’Alight, només el 42% dels empleats afirma que la seva companyia fa un bon treball de comunicació en general.

6 pautes per a la comunicació interna amb els empleats durant la pandèmia
1) Ser obert i honest

Només el 46% dels treballadors pensa que la comunicació que reben és oberta i honesta. L’estudi d’Alight mostra que, fins i tot en circumstàncies normals, els empleats es senten poc informats per les empreses. Ara més que mai és fonamental que les organitzacions siguin obertes i honestes en les seves comunicacions. La transparència és clau en una situació de crisi i incertesa com la que estem vivint. Per això, una bona comunicació interna que expliqui als empleats quines mesures ha pres la companyia, com s’ha preparat i com estan abordant aquesta situació, ajudarà a tranquil·litzar a l’equip.

2) Proporcionar actualitzacions freqüents

D’altra banda, el 61% dels treballadors afirmen que reben actualitzacions periòdiques sobre el que succeeix a la seva organització.

Amb el cicle de notícies de 24 hores i la sobrecàrrega digital, els empleats es veuen inundats per informació constant i possiblement contradictòria. La veu de l’organització ha d’incloure’s en aquesta narrativa, pel que és important estar al cas de les últimes notícies i mantenir als empleats informats de qualsevol canvi o impacte en l’empresa, la seva feina o els seus beneficis. Anticipar-se en les comunicacions i comunicar-se amb freqüència reduirà la informació errònia i garantirà que els empleats no es sentin perduts.

3) Conèixer on estan els treballadors

Segons el mateix estudi, el correu electrònic segueix sent el canal de comunicació regular preferit pel 33% dels treballadors, i un altre 24% diu que prefereix el mail per a temes urgents o assumptes més específics.

Preparar a les persones per a una crisi potencial pot ser un repte, però comunicar les millors pràctiques i informació no hauria de ser-ho. Per maximitzar l’impacte, les empreses han de comunicar-se amb els treballadors en el seu canal de preferència (mòbil, correu electrònic, etc.). En aquest sentit, adoptar un enfocament omnicanal garantirà que els empleats estiguin veient les comunicacions en temps real, sense importar la seva ubicació actual ni el dispositiu que emprin (ja que, avui en dia, s’ha imposat el teletreball per continuar amb l’activitat empresarial en aquelles organitzacions en què és possible).

4) Empoderar la participació dels gerents

Només el 50% dels líders empresarials confirmen que tenen les eines i els recursos necessaris per mantenir converses amb els seus empleats.

Durant una crisi, pot ser difícil facilitar converses reals, transparents i de suport amb cada membre de l’equip. Les organitzacions poden facilitar-ho equipant als gerents de tots els nivells i als treballadors amb les eines necessàries. Els gerents preparats poden gestionar millor les converses i fer que els empleats es sentin recolzats i escoltats durant tot el procés de crisi.

5) Reconèixer les circumstàncies especials de les persones

El 55% dels empleats indica que cuidar als seus fills és una prioritat alta o moderada, i el 36% senyala que ho és cuidar a algú amb discapacitats.

Quan es tracta de comunicació, un enfocament únic per a tots no és suficient. S’han de considerar les necessitats de comunicació de cadascun dels treballadors. També s’ha de tenir en compte que les persones són més que simples empleats. Els pares i cuidadors, per exemple, poden necessitar orientació addicional sobre el temps lliure i els recursos de benestar, i les comunicacions addicionals poden ser molt útils per garantir que es sentin recolzats per la seva companyia.

6) Mostrar comprensió i empatia

El 55% dels treballadors pensa que se’ls hi confia la informació valuosa i rellevant que necessiten o desitgen.

Els malentesos o retards en l’entrega de projectes poden augmentar durant una crisi, però mantenir la calma i un element humà en les comunicacions ajudarà a les organitzacions a llarg termini. L’objectiu de les comunicacions de crisi és calmar els nervis, compartir informació valuosa i rellevant i proporcionar recursos que permetin als empleats prendre decisions informades sobre la seva salut i seguretat.

A mesura que COVID-19 continua expandint-se, les organitzacions han de monitorejar i ajustar els seus plans per mantenir el ritme de les seves necessitats i les dels seus empleats.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo