Notícies

6 tips per tornar a la feina sentint-se renovat després de les vacances

Enreach 20/08/2021
Clock icon 3 min

Aquest any, tornar a la feina després de les vacances podria resultar una mica més desafiant que en el passat. Per què? Perquè probablement la majoria dels empleats hagin estat passant el seu temps lliure al mateix lloc on treballen: casa seva.

Tornar a un espai físic d’oficina ajuda al cervell a tornar al mode de treball després del mode de vacances. Tanmateix, aquest any es necessitarà un esforç més conscient per convertir la llar en una oficina i seguir teletreballant, especialment si no es disposa d’una oficina a casa o un espai de treball dedicat.

6 tips per tornar a la feina sentint-se renovat després de les vacances
1) Ser conscient de la forma de pensar

Tornar a la feina quan s’està treballant des de casa requereix d’una mica de disciplina mental addicional. Un cop finalitzades les vacances, s’ha de fer un canvi de xip i prioritzar la feina, deixant pel temps lliure la realització de tasques de la llar, la pràctica d’exercici, etc.

2) Consultar el calendari laboral

És convenient mirar el calendari un dia abans de tornar a les tasques laborals quotidianes. D’aquesta manera, l’empleat pot fer-se una planificació de les reunions, així com discriminar allò urgent de l’important.

3) No començar el dia revisant correus

Començar el primer dia de tornada a la feina revisant els correus electrònics pot convertir-se en una àrdua tasca que pot conduir a la frustració de molts treballadors. Sí, és probable que hi hagi centenars de missatges sense llegir, però s’ha de fer de forma ordenada, sense estressar-se i classificant-los segons la seva importància.

4) Prendre’s temps per organitzar les coses

És necessari prendre’s la primera hora de tornada a la feina per reubicar-se i organitzar-se: endreçar l’espai i iniciar sessió a les eines col·laboratives de l’equip. El simple fet de comunicar-se amb un col·lega té un doble avantatge. En primer lloc, ajuda a tornar a tenir una mentalitat de treball, i, en segon lloc, la connexió és un estímul pel propi estat d’ànim.

5) Tenir un pla pel dia

Es tracta de quelcom tan senzill com identificar quines tasques és absolutament necessari realitzar i després classificar-les per ordre d’importància. L’ideal és mantenir aquesta llista visible durant tot el dia per poder consultar-la quan sigui necessari. Un cop elaborat el pla pel dia de feina, és molt més fàcil tornar a centrar-se si la ment comença a divagar.

6) Ser estratègic amb el seu correu electrònic

Sense un pla clar per revisar els correus electrònics, és probable que l’empleat acabi perdut a la seva safata d’entrada durant hores sense discernir tot el que realment és important. Tenir una estratègia per abordar els correus electrònics no només ajuda a revisar-la amb almenys una mica menys d’estrès, sinó de forma endreçada i més relaxada.

Per això, la millor forma de començar és llegint només els “Assumptes” de cada email, així com marcar amb una estrella els missatges als quals s’han de respondre i llegir. Un cop revisats els missatges, és convenient filtrar-los per categories i, posteriorment, treballar amb ells seguint cada una d’elles. A l’enfocar-se en un tipus de missatge, podran ser llegits més ràpid i mantenir la concentració a la feina sense estressar-se.

Però, sobretot, és probable que tots els companys de l’equip es sentin exactament igual, pel que està bé prendre’s una mica més de temps per tornar a les coses el primer dia de feina, especialment aquest any.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo