Sistemes de telefonia empresarial

Avantatges de les comunicacions al núvol enfront de les tradicionals

Enreach 14/09/2017
Clock icon 2 min

El núvol ja es troba plenament integrat a la majoria de les estructures TI d’empreses i organitzacions que executen aplicacions, emmagatzemen i processen dades i informació o allotgen d’altres plataformes. Així, els avantatges de les comunicacions al núvol constitueixen ja una realitat quantificable que ajuda a impulsar el creixement dels negocis al temps que permet la reducció dels costos operatius i d’inversió.

A dia d’avui, 9 de cada 10 empreses compten amb aplicacions al núvol, o tenen previst tenir-les durant els propers tres anys. Així, el mercat de Cloud Computing es perfila com un gran negoci que assolirà un valor estimat de 241.000 milions de dòlars pel 2020, un 23% més que el 2014, gràcies als avantatges de les comunicacions al núvol.

D’això es dedueix una evident tendència al creixement que no resulta inesperada en tant que el núvol està aportant importants beneficis a les empreses. Però donat que, per qüestions de seguretat, no tota la infraestructura pot residir al núvol, els models híbrids s’estan generalitzant ràpidament.

Avantatges de les comunicacions al núvol

La telefonia al núvol per a empreses ofereix una solució rendible i flexible perquè les companyies experimentin, implementin i escalin nous serveis; permet funcionar de forma mòbil i remota, i ofereix a petites empreses l’oportunitat d’accedir a serveis que tradicionalment resultaven molt costosos, sota un model de pagament per ús.

Amb tot això, les empreses, sense importar la seva mida ni el seu sector, són capaces de créixer més fàcil, ràpida i eficientment, sense estar lligades a localitzacions determinades, expandint-se pel món i ampliant la seva base de clients.

Un altre dels avantatges de les comunicacions al núvol és que l’entorn cloud facilita que les empreses exploren noves fórmules que fomenten la mobilitat, la flexibilitat i, en definitiva, alternatives més rendibles a les telecomunicacions tradicionals. Amb treballadors i serveis ara distribuïts per tot el món, són capaces de garantir una comunicació rendible tant amb clients i proveïdors com entre els membres de l’organització.

Així, la inversió en serveis globals de comunicacions unificades augmenta sense descans, contribuint a augmentar la flexibilitat, l’agilitat i la productivitat col·laborativa, ja sigui a contact centers, aplicacions o serveis de conferència.

A més, la migració de les comunicacions al núvol resulta especialment beneficiós per a les empreses més petites ja que redueixen el cost total de la propietat al minimitzar el desemborsament inicial en equipaments físics i infraestructures.

En definitiva, l’adopció d’una estratègia de comunicacions al núvol democratitza les regles del joc i multiplica la competència, permetent que una àmplia gamma de serveis de comunicacions globals nacionals i internacionals siguin més accessibles.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo