El periodista Antonio Lorenzo, redactor especialitzat en tecnologia i telecomunicacions al diari El Economista, ha estat el guanyador de la I edició del Premi Masvoz de Periodisme i Telecomunicacions que pretenia incentivar la divulgació de coneixements en matèria de telecomunicacions. El seu reportatge ¿Eres nomofóbico? va ser el més valorat pel jurat entre els 136 treballs que competien al certamen.
El lliurament de premis es va celebrar ahir, 21 de novembre, en un acte celebrat a la Fàbrica Moritz de Barcelona, que va comptar amb la presència de professionals del periodisme, la comunicació i les telecomunicacions.
Aquest Premi, que té una dotació de 1.000 euros per al guanyador i distingeix amb un diploma commemoratiu altres 9 treballs finalistes, s’atorga a professionals que, segons el parer del jurat, han destacat en la difusió de treballs periodístics sobre aspectes relacionats amb l’àmbit de les telecomunicacions des d’un punt de vista global; la innovació aplicada a les telecomunicacions; i el cloud computing en les seves diverses aplicacions.
Els 9 finalistes que han rebut un diploma commemoratiu han estat: Elena Arrieta de Expansión; Miguel Ángel Uriondo de Actualidad Económica; José Luis de Vicente de ElDiario.es; Mario Jiménez de Personal Computer & Internet; Xavier Jiménez de El Periódico de Catalunya; Raquel Pico de Zmart.Co; Elías Notario de ElDiario.es; Franc Carreras i Xavier Vidal del programa La Twitertulia de Onda Cero; i Marta Peirano de ElDiario.es.
El jurat va estar integrat per professionals de reconegut prestigi al món de l’empresa, les telecomunicacions i el periodisme: Joan Solé, degà del Col·legi d’Enginyers de Telecomunicacions de Catalunya; Cristóbal Escoda, director i fundador de NAE Consulting; José Luis Díaz Prieto, director de màrqueting i vendes audiovisuals del Club Internacional del Llibre; Carme Jané, periodista especialitzada en tecnologia de El Periódico de Catalunya; i Xavier Blasco, Soci Director Financer de Masvoz.
Per emetre el veredicte, el jurat va tenir en compte factors com el rigor de la informació, la fiabilitat i la diversitat de les fonts utilitzades, l’originalitat en l’enfocament dels treballs, l’interès social i la dificultat de la seva elaboració.