Notícies

El rol dels empleats en la transformació digital

Enreach 18/05/2017
Clock icon 3 min

Un recent estudi elaborat per la firma PwC sota el títol “Work-life 3.0: Understanding How We’ll Work Next”, posa de manifest que, en aquest procés de transformació digital iniciat per empreses de totes les mides i sectors, encara queda un llarg camí per recórrer si el que es desitja és aconseguir la màxima productivitat i eficiència, incrementar la taxa de retenció dels empleats, etc.

En aquest sentit, tot i que la majoria dels 1.385 empleats enquestats afirma que els agrada la seva feina, el cert és que sota aquesta afirmació general s’amaguen moltes discrepàncies. Així, la gran majoria dels treballadors no dóna a la direcció de la seva empresa una alta puntuació, i encara que la meitat assegura buscar l’equilibri entre el treball i la vida personal, només el 34% confessa haver-ho aconseguit. D’altra banda, només el 36% considera que les seves opinions són tingudes en compte a la feina, i el mateix percentatge assegura sentir-se apreciat en el seu lloc de treball.

Pel que fa al creixement personal i professional, molts es senten estancats a les seves feines: només el 33% diu que ha tingut oportunitat per aprendre i créixer en el seu lloc de treball durant l’últim any.

Com a resultat de l’esmentat anteriorment, la lleialtat dels empleats es converteix en un factor dèbil i qüestionable. Tant és així que tres de cada deu treballadors esperen canviar de feina dins dels propers sis mesos, i el 38% espera que aquest canvi tingui lloc durant el proper any.

Aquestes xifres difereixen segons els grups d’edat, ja que l’estudi reflecteix que els treballadors més joves són més propensos a tenir actituds contràries a les dels seus caps: gairebé la meitat de la generació Z i un terç dels Millennials consideren probable o molt probable que canviïn de feina en els propers sis mesos, davant del 19% dels seus homòlegs sèniors.

Aquestes diferències s’agreugen pel fet que els empresaris solen ser aliens a aquestes frustracions sentides pels empleats. Així, el 62% dels empresaris enquestats considera que la seva relació amb els empleats és “una associació compromesa”, mentre que els treballadors són més propensos a considerar aquesta relació com un “matrimoni de conveniència” i una “amistat casual”.

En relació a la disponibilitat de recursos, la meitat dels executius creu que els seus empleats compten amb els recursos necessaris per fer la seva feina, no obstant, només el 39% dels treballadors està d’acord amb aquesta afirmació.

Aquest estudi també subratlla un altre aspecte, com menys curiós: el 43% dels empleats de petites empreses afirma sentir-se feliç a la seva feina, davant del 27% dels seus homòlegs en grans empreses.

Quant a flexibilitat, també les petites empreses semblen prendre la davantera. Mentre que al 86% dels treballadors de grans empreses els agradaria treballar des de casa un o més dies a la setmana, només ho fa el 26%. Pel contrari, més de la meitat dels treballadors de petites empreses afirma gaudir d’aquest benefici.

D’aquesta manera, el treball elaborat per PwC constitueix una valuosa font d’informació que posa de manifest la realitat del treball digital, fent especial èmfasi en les distorsions actuals i marcant així el camí que han de prendre les empreses per millorar.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo