Atenció al client

WebRTC i la seva aplicació a les comunicacions empresarials

Enreach 14/07/2016
Clock icon 2 min

Què és WebRTC

En els últims temps el terme WebRTC s’escolta freqüentment en l’àmbit de les comunicacions corporatives. Es tracta d’una tecnologia que permet als navegadors web i aplicacions mòbils gestionar comunicacions en temps real de forma nativa. Els usuaris poden realitzar trucades de veu, videotrucades o compartir pantalles directament des del navegador o aplicació mòbil sense necessitat de descarregar, instal·lar o configurar cap plug-in especial.  

Evolució

El projecte va néixer el 2011 com a iniciativa “Open Source” de la mà de Google. El treball d’estandardització està a càrrec de l’IETF (Internet Engineering Task Force) i W3C (Worldwide Web Consortium), organismes que coordinen els estàndards de la web. Al llarg del temps s’han anat sumant o donat el seu suport a la iniciativa diversos organismes i empreses de màxima rellevància en el món d’Internet i les telecomunicacions. A la vista de l’impuls de WebRTC, certes empreses que eren reticents, han acabat incorporant la tecnologia als seus productes (Microsoft ha implementat la tecnologia compatible ORTC en el seu navegador Edge) o estan treballant per fer-ho (Apple).  

masvoz aposta clarament per la tecnologia WebRTC”  

WebRTC en les comunicacions corporatives

WebRTC ha estat qualificat com un “game changer” per al món de les comunicacions corporatives. S’obren portes al desenvolupament d’aplicacions i serveis innovadors tant en la funcionalitat que ofereixen com en el fet que suportar nativament, la qual cosa facilita l’accés. A continuació es detallen alguns casos d’ús rellevants:

  • En un entorn de centraleta d’empresa, el navegador de l’ordinador es converteix en un dispositiu més en què fer i rebre trucades (de veu o vídeo) de l’extensió corporativa de l’usuari reemplaçant o complementant al terminal físic.
  • En atenció al client, la tecnologia té una aplicació evident en els Call Centers ja que permet als agents treballar des del seu ordinador amb el consegüent estalvi.
  • D’altra banda, WebRTC s’alinea amb el concepte d’atenció al client multicanal, que consisteix en oferir múltiples canals de comunicació amb l’empresa amb el focus en una experiència d’usuari coherent entre ells. Les empreses poden incloure comunicacions en temps real en les seves pàgines web facilitant la interacció d’agents amb els seus clients (o potencials clients) mitjançant veu, vídeo, xat, intercanvi d’arxius

masvoz aposta clarament per la tecnologia WebRTC

Actualment la incorpora en el seu Webphone, que pot utilitzar per part d’un agent del seu producte “Cloud Contact Center” o bé com a extensió de la “Centraleta Virtual”. En el roadmap de desenvolupament de producte estan previstos nous serveis i funcionalitats basats en WebRTC.  

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo