Atenció al client

Com afecta la transformació digital al sector de la salut?

Enreach 17/03/2022
Clock icon 5 min

Les organitzacions de salut que s’adaptin a les tendències digitals tindran un avantatge competitiu i els serveis digitals jugaran un paper crucial en el seu creixement. També s’està produint un increment massiu en l’ús a la indústria de la salut, i és probable que molts d’aquests nous rols estiguin relacionats amb la tecnologia.

Tanmateix, la transformació digital en la cura de la salut no avança al mateix ritme que en altres sectors. El principal obstacle no és tecnològic. És una combinació dels requisits únics de l’atenció mèdica, amb alta sensibilitat i impacte del servei a la vida dels clientes, i la cultura a les organitzacions de salut, que sovint dificulta el canvi tecnològic.

Al superar aquests obstacles, les empreses d’atenció mèdica obtindrien els següents beneficis de la transformació digital:
  • Noves formes de prestació de serveis d’atenció mèdica, com la telemedicina.
  • Millora de l’eficiència de les operacions existents als centres de salut.
  • Millora de la col·laboració entre els professionals de la salut.
  • Monitoreig i comunicació de pacients millorats usant dispositius portàtils i aplicacions mòbils.
  • Ús millorat de dades per personalitzar els serveis d’atenció mèdica, millorar el tractament i generar prediccions per a la medicina preventiva.
Com la tecnologia de transformació digital canviarà la indústria de la salut

Algunes tendències importants que impulsaran la transformació digital a les organitzacions d’atenció mèdica són:

1) Infraestructura de prestació d’atenció mèdica

El model de prestació de serveis de salut ja no es limita a clíniques físiques i hospitals. La tecnologia està fent possible que els metges cooperin de forma remota; per exemple, els metges remots poden guiar a d’altres durant una cirurgia. A més, els metges poden examinar i tractar als pacients via online; molts hospitals brinden serveis de tractament basats ​​en vídeo i assessorament remot per a pacients.

2) Anàlisi de dades

Les organitzacions d’atenció mèdica recopilen quantitats massives de dades i estan aprofitant el Big Data, la Intel·ligència Artificial (IA) i la tecnologia d’Internet de les Coses (IoT) per fer-ne un millor ús. Els beneficis d’una millor recopilació i anàlisi de dades són infinites, inclosos millors diagnòstics i tractaments, prevenció de malalties i personalització dels serveis de salut per a pacients individuals.

Com les organitzacions d’atenció mèdica estan aprofitant la tecnologia per millorar l’anàlisi de dades?
  • Núvol: Els sistemes al núvol permeten l’intercanvi de dades, la cerca i recuperació més senzilles i la interoperabilitat entre els sistemes mèdics, els dispositius i les aplicacions d’IoT.

 

  • Intel·ligència Artificial (IA): Es pot utilitzar per analitzar imatges mèdiques i dades pel diagnòstic, reemplaçant als especialistes humans en moltes àrees, i pot processar grans conjunts de dades per proporcionar tendències i prediccions.

 

  • Anàlisi de Big Data: S’utilitza per monitorejar registres de salut pública, xarxes socials i d’altres fonts de dades per identificar informació rellevant per a les empreses d’atenció mèdica, com informes de brots de malalties, queixes i revisió de serveis d’atenció mèdica.

 

  • APIs i interoperabilitat: L’intercanvi de dades segur i efectiu és essencial per digitalitzar l’atenció mèdica. Les interfícies de programació d’aplicacions (API) han de garantir el correcte intercanvi de dades entre els sistemes d’història clínica electrònica (EHR, en les seves sigles en anglès), els dispositius mèdics i d’altres serveis integrats. En última instància, això pot conduir a un diagnòstic i tractament més precís i oportú.

Les API han de dissenyar-se tenint en compte la seguretat. Com més organitzacions inverteixin en integracions segures i compatibles entre sistemes, millor posicionades estaran per a proporcionar serveis digitals avançats.

3) Tecnologia portàtil integrada

Els dispositius portàtils han estat àmpliament adoptats pels consumidors i la tecnologia ha avançat molt més enllà del seguiment de l’estat físic. Els dispositius portàtils ara estan integrats de forma segura amb l’EHR, el que permet el monitoreig remot de les mètriques dels pacients i la prevenció de riscos per a la salut. Els dispositius proporcionaran mètriques més valuoses, i tindran capacitats predictives, el que permetrà als metges identificar i tractar problemes de salut en una etapa temprana.

Reptes de la transformació digital en la cura de la salut

La transformació digital en la cura de la salut té un enorme potencial, però també enfronta reptes importants. Aquests dificulten que la indústria de la salut digitalitzi els seus serveis.

1) Gestió de dades

El processament i anàlisi de dades és un gran repte en la cura de la salut. Part del problema és la gran quantitat de dades recopilades per hospitals, clíniques i professionals de la salut. Sense un sistema d’IA capaç d’analitzar aquestes dades, és difícil per a les organitzacions brindar una millor atenció personalitzada. Ha d’haver-hi una manera d’enregistrar i actualitzar els registres de salut de les visites presencials i virtuals, des de múltiples dispositius.

2) Seguretat al núvol

Les organitzacions d’atenció mèdica emmagatzemen cada cop més dades al núvol per promoure la col·laboració i l’intercanvi de dades. La majoria dels hospitals mantenen milers de dispositius mèdics que no compten amb les mesures de seguretat adequades. Si bé les organitzacions estan compromeses amb la transformació digital, les pràctiques de gestió de riscos no sempre es mantenen al dia.

3) Privacitat de dades

A mida que el sector de la salut avança cap a l’atenció mèdica col·laborativa, existeix un risc molt major d’exposar les dades dels pacients. La medicina col·laborativa és un model de lliurament que fa que les dades dels pacients estiguin disponibles en entorns mèdics compleixes, fent-los accessibles per a molts usuaris en múltiples dispositius i ubicacions.

Els professionals mèdics i els investigadors biomèdics també accedeixen a dades per millorar la presa de decisions mèdiques i l’atenció al pacient, inclòs l’ús d’IA pel control i el diagnòstic de la salut. Sense els controls de privacitat adequats, el risc de pèrdua de dades personals i atenció al pacient compromesa augmentarà significativament.

En conclusió, les empreses d’atenció mèdica han de facilitar transaccions més eficients i centrades en el client. Així, tant els empleats com els pacients als quals atenen es beneficiarien de fluxos de treball optimitzats, sense friccions i personalitzats.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo