Notícies

Com desconnectar del treball durant les vacances

Product User 13/07/2023
Clock icon 4 min
Com desconnectar del treball durant les vacances

Un estudi recent de Deloitte va revelar que més de dos terços dels executius de nivell C estan considerant un canvi de treball per millorar el seu benestar degut a la impossibilitat de desconnectar durant el període vacacional (com el workation, o la combinació del temps d’oci vacacional i el treball en remot).

Independentment del lloc de feina que s’ocupi en una empresa, unes vacances poden ajudar a reduir part de l’estrès i l’ansietat. Les vacances permeten recuperar l’alè, distanciar-se del treball i els problemes diaris i obtenir una nova perspectiva de les coses. Menys estrès, millor salut mental, claredat de pensament: els beneficis mentals, físics i professionals de les vacances són innumerables.

Malauradament, la majoria de la gent no aconsegueix desconnectar. Un estudi realitzat per MyPerfectResume va mostrar que el 82% de les persones treballa mentre està de vacances i el 42% es pren intencionalment dies de vacances per posar-se al dia amb la feina.

És cert que desconnectar completament del treball pot resultar complicat. Especialment, per aquells que tenen persones al seu càrrec a l’empresa. Fins i tot quan tots els factors externs estan en ordre, els empleats són propensos a esforçar-se personalment, ja sigui per lleialtat, diligència o simple addicció a la feina.

Llista de verificació de 7 passos per poder desconnectar del treball durant les vacances

1) Informa a tots sobre els plans de vacances amb anticipació

Per evitar sorpreses desagradables i assegurar-se que l’equip pugui preparar-se adequadament per a la teva absència, és essencial informar a totes les parts rellevants sobre els teus plans. Això inclou a la gerència, els clients, els companys d’equip, els recursos humans i qualsevol altra persona que pugui veure’s afectada per la teva manca de disponibilitat.

La planificació oportuna també garanteix que les vacances no es superposin entre els companys d’equip i que l’empresa no es quedi sense personal. Si ha informat a tots amb un mes o més d’anticipació, s’ha de fer un recordatori quan s’apropin les teves vacances.

2) Divideix les responsabilitats

En lloc de simplement deixar les teves tasques i responsabilitats a l’aire, és necessari tenir una conversa exhaustiva amb les persones que et substituiran mentre estiguis absent.

Saber qui és responsable de què pot alleujar qualsevol estrès i garantir que les tasques importants del treball es duguin a terme. Simplement, fes una llista del que s’ha de fer i assigna-la als companys d’equip més adequats, evitant així malentesos o la necessitat de sintonitzar i preocupar-te pel treball durant les teves vacances.

3) Configura la teva resposta automàtica OOO (Out of the Office)

Una tasca simple, tècnica però molt important és configurar la teva resposta automàtica “Fora de l’oficina” al teu correu electrònic. Això assegurarà que qualsevol persona que intenti comunicar-se amb tu sàpiga que ha d’esperar una resposta immediata o sentir-se ofès per quedar-se penjat. Tot el que necessites és un missatge de text simple que expliqui quan estaràs de tornada i amb qui contactar mentrestant.

4) Treu-li partit a les solucions de mobilitat

Les solucions de mobilitat permeten a les empreses seguir amb la seva activitat habitual fins i tot durant les vacances sense que els empleats es sentin estressats. Per exemple, la Centraleta Mòbil d’Enreach té els següents avantatges:

  • Les trucades que reps a la centraleta s’envien als mòbils per a què puguis respondre trucades des de qualsevol lloc. Fins i tot podràs passar trucades a l’oficina.
  • No necessites configurar el teu equip. Només has d’introduir les SIM al mòbil. Cadascuna inclou trucades il·limitades, dades i extensió de la centraleta.
  • Les línies mòbils no utilitzen Internet ni apps per a les trucades, així que t’assegures la millor qualitat en tot moment, en qualsevol lloc.

Si necessites alguna funcionalitat més, Enreach elabora un pla a mida per a la teva empresa i als teus empleats, ja sigui en període vacacional o durant la resta de l’any.

5) Tanca sessió o limita l’ús en aplicacions relacionades amb la feina

És probable que tinguis algunes aplicacions relacionades amb el treball al teu telèfon personal: correu electrònic, Slack, LinkedIn, etc. Per evitar rebre constantment missatges o emails de treball en curs i altres notificacions, limita l’ús d’aquestes aplicacions mentre estàs de vacances.

6) Especifica com pots ser contactat en cas d’emergència i què en constitueix una

Les emergències passen i poden haver-hi algunes per a les quals estiguis qualificat de manera única. Si bé estàs en el teu dret de tallar tot contacte amb el món exterior per desconnectar del treball durant les vacances, serà molt apreciat deixar als teus col·legues una forma de posar-se en contacte amb tu en situacions d’emergència.

Dit això, és necessari traçar una línia estricta quant al que constitueix una emergència per a què les persones no s’aprofitin de la teva disponibilitat. Deixa clar sota quines circumstàncies està bé que contactin amb tu. Això també pot ajudar-te a sentir-te tranquil: sempre que no rebis aquella trucada d’emergència, pots estar tranquil sabent que el teu equip està al cas de les coses i que no es requereix la teva participació per romandre completament desconnectat de la feina.

7) Aparta un dia per actualitzar-te amb tot en la tornada a la feina

Poden passar moltes coses al treball mentre no hi ets, així que prepara’t amb anticipació per passar un dia actualitzant-te abans de la teva tornada. Posar-te al dia amb el que ha passat en la teva absència, respondre als correus electrònics acumulats i escoltar al teu equip sempre porta més temps de l’esperat, especialment si has estat fora durant diverses setmanes.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo