Atenció al client

Com millorar l’experiència del pacient a través de la telemedicina

Enreach 14/04/2022
Clock icon 3 min

Malgrat tota l’atenció que han rebut les visites virtuals en els últims mesos, no es pot passar per alt el potencial de les telecapacitats per impulsar la resposta operativa i l’eficiència.

En aquest sentit, la telemedicina permet aplicacions que poden facilitar la reducció de costos, l’escalabilitat i la interoperabilitat millorades, les anàlisis de dades avançades i els nous nivells de control personal sobre les dades del pacient. Tots aquests factors poden influir en la millora de l’experiència del pacient.

Els líders d’atenció mèdica interessats ​​en explorar aquestes aplicacions han de considerar un enfocament nou per a l’arquitectura de TI que estigui impulsada per les solucions al núvol i millorada pel potencial del 5G.

El núvol i la telemedicina

La telemedicina necessita el núvol. Les aplicacions locals involucren enormes quantitats de dades per enviar imatges mèdiques i possibiliten la comunicació en temps real entre milions de dispositius de salut digitals cada cop més sofisticats. La resposta a aquest repte ha estat confiar en els recursos informàtics i la flexibilitat de l’arquitectura del núvol.

Moltes organitzacions del sector salut s’han donat compte que el progrés radica en apropar les coses a casa a través del “núvol perimetral”, això és, una solució cloud que té beneficis com a menors costos de manteniment, capacitat de mantenir-se al dia amb les nous requisits de dades i major seguretat en relació a atacs cibernètics i errors interns.

Per això, el binomi solucions al núvol i 5G en l’atenció mèdica proporciona com a resultat que els proveïdors poden accelerar la implementació d’una estratègia de telemedicina que abasti per complet el potencial de la Intel·ligència Artificial (IA), la Internet de les Coses Mèdiques (IoMT) i les anàlisis avançades que donen suport a l’experiència del pacient del futur.

Estan els sistemes de TI a l’alçada?

Els hospitals i els sistemes de salut estan utilitzant capacitats al núvol per impulsar algunes de les seves iniciatives més importants. Per exemple, utilitzen IoMT per generar informació del pacient en temps real i evitar possibles incidències agudes. Això només succeeix quan els sistemes de TI poden optimitzar un equilibri d’eficiència i seguretat i establir l’aplicació de la mida adequada de tecnologies de telesalut, núvol i 5G.

En aquest moment, la majoria dels hospitals no poden saber quan falla el seu equip, amb quina freqüència s’usa o fins i tot on es troben físicament els dispositius individuals. Si aquests dispositius estan connectats de forma segura i privada al núvol perimetral, els hospitals poden monitorejar-los. Això condueix a una millor gestió dels costos i les operacions, ja que els centres hospitalaris tenen l’oportunitat d’optimitzar l’ús dels equips, rastrejar la ubicació de les màquines i predir qualsevol necessitat de manteniment o substitució.

Les aplicacions d’IA funcionen en una dinàmica similar, amb el potencial de predir errors als equips abans que hi hagi un accident i fins i tot filtrar imatges per assolir diagnòstics més ràpids i precisos, objectius que l’arquitectura del núvol perimetral permet encara més.

El servei de telemedicina cada cop més basat en el núvol

Els hospitals i els sistemes de salut interessats ​​en el Cloud Computing i el núvol perimetral primer han d’identificar quins objectius estratègics existents tenen el major potencial per ajudar als pacients. Aconseguir això de la manera més efectiva possible requerirà el coneixement de certs elements, que inclouen:

  • Proveïdores de núvol confiables que puguin donar suport al nivell de continuïtat comercial i recuperació de dades.
  • Mesures de seguretat que s’alineïn amb els riscos, tant actuals com futurs.
  • Una comprensió dels patrons normals de tràfic de dades que podrien apuntar a possibles amenaces de malware i ajudar a detectar infraccions.
  • Un procés de transició a bon ritme que comenci amb dades menys complexes i confidencials (com la nòmina o la informació de correu electrònic) per facilitar un canvi lent i mesurat.
Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo