Segons l’informe “Interactive Voice Response Market Global Forecast to 2023”, elaborat per MarketsandMarkets™, el mercat de Resposta de Veu Interactiva (IVR, en les seves sigles en anglès) es va valorar en 3,73 mil milions de dòlars el 2017 i s’espera que arribi als 5,54 mil milions de dòlars el 2023, a una taxa de creixement anual compost (CAGR, en les seves sigles en anglès) de 6,83% durant els propers cinc anys.
El creixement del mercat de Resposta de Veu Interactiva s’atribueix a la creixent integració de tecnologies avançades i a l’augment en els serveis basats en el núvol que compleixen amb els estàndards de la indústria pels sistemes IVR.
Major integració de tecnologies avançades per impulsar el creixement del mercat d’IVR
El processament del llenguatge natural (PNL) és una de les principals tecnologies que ha anat guanyant una major adopció en l’última dècada de la progressió de la indústria de resposta de veu interactiva (IVR). La tecnologia de PNL s’empra per analitzar el llenguatge natural parlat, i els IVR que suporten el PNL poden generar una resposta de llenguatge natural. Això ha ajudat en el desenvolupament de sistemes conversacionals. Usant la tecnologia PNL, les solucions IVR han estat dissenyades per ser més intel·ligents.
D’altra banda, l’anàlisi d’IVR exerceix un paper essencial per impulsar el creixement del mercat, ja que ajuda a les empreses a aconseguir la satisfacció del client mitjançant la captura, el seguiment i l’avaluació de tota l’experiència de la trucada. Les solucions d’anàlisi d’IVR aborden problemes com menús i indicacions incompresos, així com la reticència dels clients a l’usar sistemes IVR. Un cop que es comprenen els problemes, les organitzacions poden realitzar millores en la seva solució IVR, el que facilita que els clients utilitzin la solució d’autoservei.
Els IVR basats en la parla creixeran a un CAGR de 6,83% fins el 2023
El mercat d’IVR basat en veu està guanyant impuls a l’integrar la tecnologia de processament de llenguatge natural que redueix la quantitat de temps emprat per un usuari per resoldre una consulta i disminueix la durada de la trucada. Això, alhora, ajuda a les organitzacions a aconseguir una major optimització de costos. La tecnologia basada en la parla també ajuda a eradicar l’ús de comandaments DMTF complexos. A més, a l’emprar aquesta tecnologia, l’usuari no està restringit a l’ús de les entrades limitades de teclat de deu dígits.
El mercat d’IVR creixerà a les regions d’Amèrica del Nord i Àsia Pacífic
Els avenços en la tecnologia d’IVR per a una bona comunicació i seguretat, així com la facilitat de realitzar una tasca sense l’ajuda d’un agent, són els factors crucials que impulsen el creixement del mercat d’IVR a Amèrica del Nord. El creixent nombre d’aplicacions en banca, serveis financers i assegurances, farmacèutica i salut, govern i sector públic, i educació està impulsant el creixement del mercat de resposta de veu interactiva en general.
El mercat d’IVR a la regió Àsia Pacífic (APAC) creixerà al ritme més ràpid i s’espera que tingui un gran potencial de mercat en els propers anys. APAC està formada principalment d’economies en desenvolupament, com la Xina i l’Índia, que tenen un gran potencial pel creixement dels sistemes de resposta de veu interactiva en diversos sectors verticals com telecomunicacions, govern i sector públic, educació, farmacèutica i salut. També s’espera que la presència d’excel·lents instal·lacions de transport i els grans fabricants d’automòbils impulsin el creixement del mercat de resposta de veu interactiva pel transport i logística vertical.