Un informe de TeleSign ha proporcionat informació clau sobre com la transformació digital està remodelant el panorama de les comunicacions i impulsant a les empreses a adoptar comunicacions en el núvol / CPaaS (Communications Platform as a Service) per a la participació i interacció dels clients.
Així, de les 500 organitzacions enquestades, el 87% dels líders empresarials afirmen que l’èxit de les seves empreses depèn de la capacitat de connectar als clients a través de les comunicacions en el núvol. De fet, les empreses que utilitzen SMS, veu i d’altres canals de comunicacions en el núvol / CPaaS reporten un major creixement dels ingressos i un augment de la satisfacció dels seus clients.
Per a les companyies que ja han adoptat comunicacions en el núvol, gairebé el doble informen taxes de creixement d’ingressos altes (20% o més) que aquelles que no usen comunicacions en el núvol. A més, el 93% de les organitzacions que han adoptat comunicacions en el núvol afirmen que la integració de les comunicacions en el seu web i aplicacions mòbils va conduir a una major satisfacció del client.
Creix l’adopció de comunicacions en el núvol
Actualment, el 99% de les empreses afirmen estar en mig del procés d’implantació de la transformació digital (usant connectivitat mòbil, consum en el núvol i canals d’autoservei per aconseguir millors resultats comercials), però només el 29% han assolit etapes avançades. De les empreses que encara es troben a les etapes inicials d’aquesta transformació, el 64% estan lluitant per complir amb les demandes de les comunicacions en temps real i el 60% no estan complint amb les expectatives dels clients de disponibilitat de comunicació 24/7/365.
Les plataformes de comunicacions en el núvol permeten a les empreses incorporar funcions de comunicacions en temps real (com SMS, veu, notificacions push i més) a les seves aplicacions web i mòbils, sense la necessitat d’infraestructura o interfícies de back-end.
Segons aquest informe, el principal cas d’ús de les comunicacions en el núvol actual és l’enviament d’alertes, notificacions i recordatoris, seguit de l’enviament de missatges de màrqueting, l’habilitació de comunicacions bidireccionals (xat), l’optimització del registre de comptes i la protecció de comptes amb autenticació de dos factors.
Així, el doble d’empreses que han aconseguit una transformació digital avançada utilitzen les comunicacions en el núvol per captar clients enfront a aquelles que es troben en les primeres etapes de la transformació digital (43% enfront al 20%).
Com les comunicacions en el núvol milloren l’experiència del client
Actualment, les empreses estan recorrent a les comunicacions en el núvol per una varietat de raons, liderades per la capacitat d’ajudar-les a millorar l’experiència del client i oferir experiències d’usuari personalitzades. Els líders empresarials també informen que un cop adoptades, les comunicacions en el núvol ofereixen múltiples beneficis, que inclouen:
- Millor servei al client (65%).
- Comunicacions més efectives (59%).
- Major satisfacció del client (59%).
- Experiència d’usuari millorada (56%).
- Major retenció de clients (52%).
- Increment de vendes (46%).
- Reputació positiva de marca (41%).
- Major avantatge competitiu (38%).
Molts d’aquests beneficis sorgeixen degut al fet que les empreses poden comunicar-se amb els seus clients quan i com prefereixen. De fet, segons l’informe, el 32% de les empreses que empren les comunicacions en el núvol afirma que els seus clients estan molt satisfets amb els canals que utilitzen per comunicar-se amb ells, en comparació amb només el 15% d’aquells que no usen les comunicacions en el núvol.
L’adopció de comunicacions en el núvol assolirà el 80% el 2020
Tot i que el mercat de les comunicacions en el núvol és emergent, el 32% de les empreses estan utilitzant actualment una plataforma de comunicacions basada en el núvol per interactuar amb els clients. S’espera que l’adopció gairebé es dupliqui pel 2018 (61%) i assoleixi el 80% pel 2020.