El model híbrid de treball, combinant presencialitat amb treball a distància, es presenta com una alternativa a la nova conjuntura derivada de l’inici de la fi de la pandèmia.
L’augment del nombre d’empleats que treballen des de casa (2,86 milions a Espanya en l’actualitat) ha donat com a resultat que les organitzacions estiguin consolidant múltiples funcions de comunicació i habilitant el funcionament creuat per garantir una col·laboració eficient, especialment mitjançant la implementació d’eines, com les solucions UCaaS (Comunicacions Unificades com a Servei), que ajuden al desenvolupament d’aquest model híbrid.
Aquestes solucions van arribar el 2020 a un valor de 33.000 milions d’euros i s’espera que continuïn creixent a un ritme anual del 25% fins l’any 2025, en què la previsió és assolir els 56.500 milions d’euros.
En aquest context, els sistemes de comunicacions unificades s’han convertit en la base de l’activitat professional, permetent a les persones treballar juntes, compartir continguts i realitzar reunions. El mercat UCaaS continua creixent amb força i es preveu que s’expandeixi a una taxa de creixement anual compost del 23,6% entre el 2021 i el 2028 i que segueixi creixent a un ritme anual del 25% fins l’any 2025. Per exemple, el sector de la telefonia té la major participació en el mercat UCaaS amb una quota del 41,73%.
Aquestes solucions permeten a les organitzacions usar serveis com la missatgeria instantània, la videoconferència o els serveis de videotrucades. Ajudant a minimitzar el cost total de propietat (TCO) i les despeses de TI i estar al dia dels últims estàndards regulatoris. L’addició de característiques, com les tecnologies de reconeixement de veu en temps real i la seguretat de TI avançada, possibilita la diferenciació de productes entre els proveïdors d’UCaaS.
Per això, masvoz, companyia amb més de 19 anys d’experiència en serveis de comunicacions per a empreses, presenta les tecnologies que han impulsat i fomentat l’increment del mercat de les UCaaS en l’últim any:
- La creixent preferència entre les empreses per un entorn flexible, que potencialment pugui ajudar a implementar canvis de manera més eficient, també està impulsant a les plataformes basades en el núvol públic, que van representar més del 73% dels ingressos el passat 2020 al sector de tecnologia en el núvol. Això els hi ha permès reduir els temps d’espera en la implementació de nous productes i ofereix l’oportunitat d’implementar plataformes escalables i basades en pagament per ús. Com a conseqüència, organitzacions de totes les mides i sectors poden canviar còmodament les pràctiques i plataformes de comunicació heretades a solucions UCaaS en el núvol públic més avançades i eficients.
- Els núvols privats, d’altra banda, ofereixen un major grau de personalització i permeten a les empreses subscriure’s a serveis d’acord amb les seves necessitats i especificacions. La implementació de solucions UCaaS basades en el núvol privat també beneficia a les organitzacions en forma de serveis de suport 24/7, capacitats contractades, acords de nivell de servei i garanteix experiències més segures i personalitzades. S’espera que el model d’implementació del núvol privat ofereixi importants oportunitats de creixement pel mercat fins el 2028.
- Les videoconferències o videotrucades van guanyar un impuls molt significatiu, passant del 55,1% el 2019 al 77,7% el 2020, tal i com recull l’informe “Societat Digital a Espanya: l’any en què tot va canviar”, editat per Fundación Telefónica. La videoconferència permet als usuaris fomentar relacions interpersonals saludables i facilita una presa de decisions més eficient durant reunions i conferències.
- Les interfícies de programació d’aplicacions (API) desenvolupen aplicacions personalitzades que ajuden a les organitzacions a optimitzar les seves operacions comercials i les seves comunicacions. D’aquesta forma, les empreses poden integrar comunicacions internes i externes en la majoria dels processos, el que comporta un augment significatiu de l’eficiència i productivitat alhora que manté els costos competitius.
“La necessitat de ser flexibles als canvis i l’evolució de la tecnologia està impulsant l’adopció de solucions UCaaS per part de les empreses. Durant l’últim any hem vist un avenç significatiu en l’evolució d’aquestes solucions i han demostrat estar a l’alçada del que es demandava d’elles, convertint-se, en molts casos, en imprescindibles. L’adopció d’aquests serveis permet ajustar-se als models del futur i mantenir el nivell de competitivitat necessari, a la par que també es millora la comunicació i el servei pels clients”, explica Santi Vernet, director comercial de masvoz.
El fort impuls de les empreses de TI i telecomunicacions per implementar una col·laboració més eficient entre els seus equips distribuïts globalment està impulsant la necessitat d’implementar solucions UCaaS. Els proveïdors de la indústria de les tecnologies de la informació i les telecomunicacions, sovint, han de treballar amb clients d’alt perfil, com departaments governamentals i administracions públiques, el que exigeix un intercanvi d’informació segur i eficient.