Un call center d’una empresa de viatges por executar campanyes de promoció, administrar la seva reputació online, canviar les crítiques negatives a positives, realitzar tasques administratives, fer estudis de mercat i oferir atenció al client multicanal i multilingüe les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana.
Moltes empreses del sector viatges i turisme han adoptat noves tecnologies de call center per millorar el servei als clients i oferir-los una experiència més personalitzada.
Serveis variats per a diferents clients
Els descomptes exclusius de diferents marques poden influir en aquells clients que viatgen per vacances. Tanmateix, els viatgers de negocis tendeixen a estar més compromesos amb els esquemes de fidelització de viatges. Prefereixen reservar les mateixes aerolínies i allotjar-se al mateix hotel per gaudir dels avantatges i guanyar punts de fidelitat. Aquesta personalització és utilitzada per les empreses de call center per fer que el customer journey del client sigui agradable.
Quins serveis es poden obtenir mitjançant la subcontractació d’un contact center per a viatges?
- Reserves i cancel·lacions.
- Resolució i gestió de reclamacions.
- Atenció de sol·licituds especials.
- Planificació i personalització d’itineraris.
- Execució i administració de programes de fidelització.
- Línia directa amb el client per a emergències.
- Enquesta de mercat.
- Monitoreig de xarxes socials.
- Validació i verificació de documents.
- Etc.
Quins beneficis té per a les empreses de viatges i turisme l’outsourcing d’un call center?
1) Ofereix suport multicanal
Les empreses de viatges i turisme utilitzen canals digitals i de veu per comercialitzar els seus negocis i connectar-se amb els seus clients. Encara molts usuaris prefereixen trucar per telèfon i parlar amb un agent per resoldre la seva consulta, molts clients prefereixen connectar-se a través de xats, aplicacions de missatgeria i xarxes socials.
En aquest sentit, és important prestar la màxima atenció a tots els canals i respondre a les consultes dels usuaris en el menor temps possible per un excel·lent servei al client. Del contrari, si els clients esperen una resposta que mai arriba, canviaran a un altre agent de viatges. Mitjançant la subcontractació d’un call center per a empreses de viatges i turisme es pot atendre de forma òptima als clients en múltiples plataformes.
2) Ajuda amb les decisions Comerciales basades en dades
Una empresa de viatges i turisme necessita analitzar les tendències recents a la indústria. L’anàlisi de dades és un processos mitjançant el qual es poden estudiar els hàbits dels viatgers. El que busquen i compren, les seves preferències d’hotels, transport, vols i itineraris: tot ha de ser observat i avaluat per brindar ofertes i serveis vendibles. Un call center per a empreses de viatges ajuda a obtenir dades i prendre decisions basades en les analítiques obtingudes.
3) Millora la taxa de satisfacció del client
Els clients van a les agències de viatges perquè volen obtenir assistència instantània amb les reserves sense haver de passar per la molèstia de filtrar opcions, comparar preus i navegar per diversos llocs web. Necessiten una empresa de viatges que els ajudi a reservar el paquet o vol més convenient al preu més baix. La subcontractació del call center ajudarà a una empresa de viatges i turisme amb totes les eines i habilitats necessàries per ajudar als clients en temps real i fins i tot amb la planificació d’itineraris personalitzats pels viatgers.
4) Ajuda als clients a rebre actualitzacions oportunes
El mercat turístic és volàtil, especialment durant la crisi de la COVID-19. Les regles per viatjar canvien gairebé tots els dies i els horaris de vol no són fixes. Comptar amb un partner d’outsourcing experimentat en call centers pot ajudar a les empreses a mostrar el seu costat proactiu als clients. Els agents del call center informen als clients sobre qualsevol retard en els vols, canvis en les pautes de viatge, requisits de documentació al check-in i al check-out de l’aeroport, etc. També poden actuar como un guia virtual per a viatges internacionals, un suport que la majoria dels clients busquen durant la pandèmia.
En conclusió, la subcontractació o outsourcing dels requisits d’un call center per a empreses de viatges no es tracta només de mantenir la qualitat del servei al client i reduir les despeses operatives. Un contact center al núvol pot augmentar la base de clients lleials a través d’un suport dedicat i en temps real. Així mateix, enforteix l’estratègia de màrqueting amb la presa de decisions basada en dades i l’ajuda a establir-se com una marca de viatges.