Nivell: Principiant
Cada vegada hi ha més tipus de marcadors o dialers automàtics al mercat, i no ens sorprèn! Ja hi ha prou pressió als centres de trucades per a marcar manualment un a un els números d’una llista.
Entre els errors de marcatge que es cometen per les presses i el gran nombre de trucades que van a la bústia de veu, sembla que parlar amb un client i convertir-lo és una missió impossible.
Tot i que cada vegada es dilata més en el temps la conversió de leads a clients, els marcadors automàtics et poden ajudar a augmentar el temps en què els agents estan en trucada i, per tant, millorar la taxa de conversió.
Depenent del tipus de campanya de telemàrqueting que tinguis en marxa, aquests són els quatre tipus de dialers que cobreixen les necessitats més habituals.
1. MARCADOR DE CISTELLA
Indicat per a:
- Empreses que estàn formant a nous agents.
- Campanyes de telemàrqueting enfocades a leads molt específics.
Aquest marcador ensenya a l’agent una “cistella” de leads personalitzada abans de cada trucada. Sota els seus criteris, fa clic sobre el lead amb el que vol iniciar la trucada. Un cop acabada, haurà de repetir el mateix procés per parlar amb el següent.
Quan s’assignen els leads? Durant la configuració de la campanya, la persona encarregada de confeccionar-la és la que els assigna a cada agent.
2. MARCADOR PER CLIC
Indicat per a:
- Empreses que volen tenir el control de cada trucada, però deixant temps a l’agent per decidir quan s’inicia.
- Campanyes de venda telefònica enfocades a clients potencials una mica menys qualificats i/o amb una llista una mica més extensa de contactes per trucar.
A diferència de l’anterior, aquest dialer detecta l’estat de l’agent perquè, quan acabi una trucada, li ensenyi la fitxa del lead amb el que ha de parlar a continuació.
Encara que l’agent no pot escollir entre els contactes als quals ha de trucar, si pot prendre’s el temps que necessiti per llegir la fitxa del client potencial amb qui parlarà.
3. MARCADOR AUTOMÀTIC (POWER DIALER)
Indicat per a:
- Empreses que volen tenir el control sobre cada trucada deixant a l’agent una breu finestra de temps per mirar la informació del lead.
- Campanyes de telemàrqueting enfocades a clients potencials una mica menys qualificats i/o amb una llista una mica més extensa de leads per trucar.
El seu funcionament és una mica diferent dels anteriors, ja que la marcació dels números és seqüencial. És a dir, quan detecta que un agent ja no està en trucada, comença a marcar el següent número de la llista.
Aquest marcador dona als agents uns segons per revisar la informació de la persona amb qui van a parlar abans d’establir contacte.
4. MARCADOR PREDICTIU
Indicat per a:
- Empreses amb 20 o més agents, que volen tenir el control sobre cada trucada i busquen maximitzar la productivitat dels agents.
- Campanyes de venda telefònica enfocades a leads freds i/o amb una llarga llista de contactes per trucar en poc temps.
Aquest darrer dialer serveix per a un escenari totalment diferent dels altres. La principal diferència és que aquest automarcador no espera que l’agent acabi una trucada per marcar la següent.
Els millors marcadors predictius tenen mecanismes per evitar les “trucades fantasma”. Alguna vegada t’ha trucat un número desconegut i al contestar només has sentit un silenci incòmode o una música d’espera? Això és perquè la trucada s’ha fet a través d’un marcador predictiu mal configurat o molt bàsic.
Els marcadors predictius avançats permeten establir configuracions perquè sempre hi hagi un agent a l’altra banda de la línia. Alguns incorporen intel·ligència artificial per crear models personalitzats, però la gran majoria s’ajusten manualment.
Malgrat les configuracions prèvies, si la llista de leads amb els quals contactar és molt extensa, es recomana disposar de un equip de 20 o més agents per evitar un rati de trucades abandonades molt alt ni influir en l’experiència de l’agent.
Vols veure com funciona cada marcador detalladament? Els nostres experts estan sempre disponibles al 900 670 750 o al xat que es troba més avall.