Qualsevol bufet d’advocats sap que un bon servei al client és clau pel seu èxit. No obstant, aquesta és una àrea en la qual molts d’ells estan iniciant el seu camí.
Mantenir satisfets als clients durant tot el procés que implica tractar assumptes legals pot tenir com a resultat una relació beneficiosa a llarg termini. Pel contrari, una mala atenció a l’usuari pot ser una forma ràpida de perdre clients i guanyar una mala reputació.
Per això, mitigar el risc de tenir una associació de marca és essencial per fer créixer un bufet d’advocats amb bona reputació. A més, centrar-se en millorar el servei al client ofereix una gran oportunitat per impulsar el creixement de la companyia. Amb la informació, les dades i la tecnologia de call center disponibles en l’actualitat, construir relacions positives amb els clients és més senzill.
Com transformar el servei al client en un bufet d’advocats?
1) Centrar-se en el primer punt de contacte
L’experiència inicial que qualsevol clients potencial tingui amb un bufet d’advocats pot ser el factor decisiu quant a si escolliran treballar amb aquest o no. Per aquest motiu, el primer punt de contacte ha de ser eficient, informatiu i professional; amb un contact center que disposi d’agents capacitats en termes legals, que ajudin a generar confiança i impulsar una connexió “humana” entre el client i l’empresa.
L’ús de la tecnologia adequada pot optimitzar i automatitzar aquests processos, ja sigui a través de correu electrònic, trucades telefòniques o d’altres canals digitals, en funció de les preferències de contacte de cada persona.
2) Prestar atenció als detalls
Per això, escollir el CRM adequat és fonamental. La tecnologia de gestió de relacions amb els clients (CRM, en les seves sigles en anglès) està guanyant popularitat al sector legal. Un bon CRM pot ajudar a nodrir als seus clients, construir relacions més sòlides i millorar la comunicació.
En última instància, l’ús de la tecnologia CRM permet prestar més atenció als detalls i als diferents passos durant el procés. Això permet desenvolupar una relació amb el client més forta i completa.
3) Mantenir als clients informats
Una de les àrees més crítiques de les relacions amb els clients dins d’un bufet d’advocats és la comunicació clara i eficient. En última instància, les persones volen saber el que està passant i mantenir-se al dia de les novetats de les seves consultes i processos legals.
Les pitjors relacions amb els clients es basen en la confusió i la manca de comunicació. Mantenir una comunicació oberta i consistent entre l’advocat i el client és clau per a una relació exitosa, ja que estan confiant al bufet els seus assumptes legals i necessiten orientació i tranquil·litat.
4) Tornar trucades i correus electrònics el més aviat possible
Com hem mencionat anteriorment, la comunicació ràpida i eficient és la idea central darrera d’una bona relació amb el client. Per aconseguir això, les persones han de mantenir-se informades de la manera més efectiva possible. Un dels principals desavantatges de molts bufets d’advocats és que deixen als clients esperant durant dies abans de rebre una resposta. Això podria provocar la pèrdua del client.
Respondre a les consultes dels clients per correu electrònic i trucar-los el més aviat possible farà que aquests comprovin que poden comunicar-se amb el bufet fàcilment.
5) Utilitzar el poder de la tecnologia
Afortunadament, vivim en un món on la tecnologia dels call center ha avançat prou com per facilitar la resolució de consultes, la rapidesa en el contacte, l’optimització dels processos i una bona experiència del client (CX).
Aquest tipus de tecnologia inclou solucions per millorar el servei al client i trobar informació basada en dades sobre quan i com ajudar millor a les persones que confien en un bufet d’advocats.