Mantenir-se al dia amb el ritme vertiginós de la tecnologia d’experiència del client (CX) pot deixar a qualsevol empresa sense alè. Però quan la transformació digital és una part crítica de l’èxit d’una organització, mai ha estat més important familiaritzar-se amb ella.
I a mesura que evolucionen les expectatives dels clients, és possible que la tecnologia que ahir era essencial no brindi la mateixa excel·lent experiència demà. En un panorama fluid, posar-se al dia amb les tendències emergents en la transformació digital significa màxima confiança en el futur d’un negoci.
Què és la transformació digital?
La transformació digital vol di usar la tecnologia per operar de manera més efectiva en una economia digital, integrant-la a totes les àrees d’un negoci. Una transformació digital exitosa ajuda a una empresa a oferir millors experiències al client i guanyar una lleialtat duradora en el procés.
Quan una organització inverteix en la transformació digital, anteposa als clients i les seves necessitats. Al reorientar a les persones, els processos i la tecnologia per servir al client, cada moment és rellevant i personalitzat. A més, els empleats obtenen una major eficiència i creativitat ja que l’automatització els allibera de les tasques manuals de màrqueting. I quan les empreses traslladen els fluxos de treball de paper a arxius digitals, es tornin més sostenibles.
6 tendències de transformació digital pel 2023
Des dels minoristes de comerç electrònic fins a la cadena de subministrament, totes les empreses es beneficien de la transformació digital. I amb la tecnologia adequada, pot reunir-se amb els seus clients on estiguin, en temps real i a escala. Les últimes tendències de transformació digital inclouen Intel·ligència Artificial (IA) i Aprenentatge Automàtic (ML), cloud i tot com a servei (XaaS), treball híbrid, automatització, ciberseguretat i plataformes de dades de clients.
1) Intel·ligència Artificial (IA) i aprenentatge automàtic (ML) quotidians
Pels clients, l’eficiència i la velocitat ja no són un avantatge, sinó una expectativa en tot tipus d’entorn i trobada imaginables. A mesura que la IA i el ML es generalitzin, l’estàndard d’excel·lència seguirà superant els límits d’un equip humà per sí sol. Però la incorporació d’aquestes tecnologies pot amplificar el poder de l’equip.
Un sistema d’Intel·ligència Artificial brilla quan s’usa per automatitzar tasques manuals repetitives o recuperar informació rellevant en qualsevol moment, alliberant el temps dels empleats per a què puguin concentrar-se en impulsar l’impacte comercial. I amb la capacitat de treballar les 24 hores, la IA opera sense els límits de les hores de treball o les zones horàries.
L’estratificació en Aprenentatge Automàtic és una forma en què la IA i d’altres programes milloren i adapten contínuament el rendiment, aprenent de tots i cadascun de les dades a les quals en té accés. Com més informació s’obtingui amb el temps, més ràpid el sistema ML podrà descobrir informació com qui són els clients amb millor rendiment.
2) Del núvol a tot com a servei (XaaS)
Aquesta tecnologia està en camí d’emergir de formes noves i sorprenents el proper any. Si bé la connexió de dades a través d’un centre digital és quelcom comú avui en dia, cada cop més organitzacions s’estan traslladant per complet al núvol per accedir a la informació en qualsevol lloc i en qualsevol moment. Adoptar la tecnologia fa que la col·laboració sigui una segona naturalesa a escala empresarial, alhora que fa que els costos del hardware físic siguin cosa del passat. I amb l’adopció generalitzada per part dels usuaris, les aplicacions natives del núvol estan satisfent la major demanda amb escalabilitat i resultats millorats per a les organitzacions.
Reflectint aquest desenvolupament, moltes empreses també estan començant a canviar cap a tot com a servei (XaaS), el que significa que tots els seus productes i serveis estan disponibles com a serveis de subscripció basats en el núvol. En lloc d’una oferta fragmentada, tot, des de l’emmagatzematge fins a la seguretat i les comunicacions, és digital.
3) Treball híbrid: ha arribat per a quedar-se
Després del mandat del treball remot el 2020, moltes empreses van començar a treure empleats de tornada a l’oficina poc a poc. Només ara, amb una base per a la infraestructura remota, el treball híbrid s’ha convertit en l’horari de feina més exitós per a moltes empreses. De fet, el 54% dels empleats que treballen de forma remota almenys part del temps diuen que dividirien el seu temps entre treballar a casa i a l’oficina. I gairebé el 60% diu que ha treballat en algun tipus de model híbrid des de la COVID-19, xifra que evidencia que les empreses encara poden assolir els seus objectius amb aquest model.
Centralitzar i simplificar la tecnologia millora la forma en què els seus equips col·laboren per a què pugui seguir sent competitiu en el futur. Quan tots els membres de l’equip usen el mateix flux de treball, pot augmentar l’eficiència i entregar un excel·lent treball a escala.
4) L’automatització accelera
Sense signes de desacceleració, l’automatització està al full de ruta de totes les empreses que busquen alliberar el valuós temps dels empleats i reduir els errors. Els equips sovint es veuen frenats pel volum de tasques de baix esforç, com la gestió de factures de proveïdors, el seguiment d’informació o la gestió de documentació. Amb l’automatització, les organitzacions poden escalar sense problemes mentre redueixen les despeses operatives.
Hi ha algunes formes accessibles i rendibles de començar a introduir l’automatització en un negoci:
- Automatització Robòtica de Processos (RPA). Utilitzar robots de software per automatitzar tasques repetitives com l’entrada de dades, la incorporació o el processament de nòmines.
- Desenvolupament low-code o sense codi. Capacitar als equips amb eines de desenvolupament que automatitzin l’escriptura de codi a través d’interfícies intuïtives d’arrastrar i soltar i desplegables.
Qualsevol que sigui el mètode que una empresa esculli explorar, la majoria dels esforços d’automatització complementen els esforços d’IA amb facilitat.
5) Generació de confiança amb la ciberseguretat
A mesura que més i més empreses traslladen les seves dades al núvol, protegir aquestes dades es torni més crucial. I amb el treball híbrid és més fàcil que mai que aquests es tornin insegurs a través de tàctiques simples com l’intercanvi no autoritzat o les estafes de phishing.
Les dades sempre han d’estar segures, però les dels clients són un àrea especialment vulnerable perquè hi ha molt en joc. Quan les adreces personals, els números de targetes de crèdit i els correus electrònics de les persones estan sobre la taula, només cal una violació de dades per perdre la confiança del client per sempre.
Fins i tot si la seguretat de les dades és sòlida, és convenient generar confiança amb els clients sent transparent sobre com s’utilitzen les seves dades. Per això, s’ha de compartir clarament la política de privacitat i accedir només a les dades personals i financers amb permís explícit. La gestió correcta de les dades dels clients és un requisit previ per analitzar-les i prendre decisions comercials basades en coneixements.
6) Plataforma de dades del client (CDP) com a motor de personalització
Des del primer clic d’un client als canals de xarxes socials fins el control d’una comanda a través del lloc web, cada interacció és una valuosa font d’informació. Organitzar i traduir milers de punts de dades al llarg del customer journey en informació útil és una àrdua tasca sense les eines adequades.
Una CDP unifica totes les dades del client en una sola vista, connectant-los amb l’ésser humà a través d’un perfil en temps real. Amb les dades centralitzades i segures en una base de dades, els responsables de la presa de decisions poden analitzar fàcilment els coneixement i actuar ràpidament per generar conversions. Les eines com les CDP són poderoses per obtenir una comprensió completa del client, el que fa possible que les experiències del client siguin excepcionals.