Sistemes de telefonia empresarial

Quins números virtuals són millors pel teu eCommerce

Enreach 11/11/2023
Clock icon 6 min
Nivell: Principiant

El número de telèfon continua sent el principal mitjà de contacte per a les botigues online, seguit de prop dels xats instantanis i del correu electrònic. La raó del seu ús és senzilla: és immediat i transmet confiança.

Les empreses de comerç electrònic ja estan aprofitant els avantatges dels números virtuals per utilitzar-los com a mitjà de contacte a les seves botigues online, aconseguint augmentar les vendes i la confiança entre els visitants.

Un número virtual és un número de telèfon geogràfic, internacional o de tarifació addicional, que no està associat a cap lloc físic i es troba al núvol. 

Com és un número virtual, pots fer-lo servir des de qualsevol lloc amb connexió a Internet o desviar les trucades del número virtual a un altre número per atendre les trucades telefòniques sense necessitat de connexió a Internet.

A més dels avantatges que ofereixen els números virtuals per la tecnologia, també suposen un gran estalvi per a les empreses, que poden contractar números geogràfics nacionals per 5,40 € al mes en lloc dels 15,00 € habituals. 

Els números virtuals fan servir la tecnologia VoIP i s’inclouen dins de la telefonia IP, que envia les comunicacions a través d’Internet.

El problema de les botigues online és que els clients no saben amb qui estan tractant i tampoc poden obtenir respostes a les seves preguntes de forma immediata. 

És per això que utilitzar un número de telèfon com a mitjà de contacte és la forma més ràpida d’atendre els usuaris i que aquests posin veu a la teva marca. 

Molts usuaris continuaran comprant sense contactar, altres preferiran enviar un correu electrònic, mentre que amb el número de telèfon aconseguiràs arribar als visitants més tradicionals i que busquen immediatesa.

Els visitants que arriben a la teva web volen comprar un producte que tu tens. El problema és que només tens pocs segons per guanyar-te la seva confiança i aconseguir que vagin a la cistella de la compra.

Per això has de fer servir els mitjans que tens disponibles al teu comerç electrònic, com el disseny, les opinions d’altres usuaris i els mitjans de contacte com el teu número de telèfon.

Els eCommerce que mostren un telèfon de contacte de forma visible generen confiança en els seus usuaris, que ho perceben com una mostra de seguretat: poden contactar amb una persona de veritat en cas de necessitat. 

A més, encara hi ha molta gent que necessita parlar primer amb el venedor abans de comprar, encara que estiguin segurs que ho volen. És una forma de confirmar que és un lloc segur on comprar.

En moltes ocasions, els clients que truquen només necessiten resoldre un petit dubte per decidir-se a comprar el teu producte. 

Malgrat intentar resoldre tots els dubtes a la pàgina web, a vegades és impossible donar resposta a preguntes de caràcter més personal a les FAQ. 

En aquests casos és quan és imprescindible comptar amb un canal ràpid de contacte. Quan el possible client té aquest dubte, podrà marcar el teu número de telèfon, resoldre els seus dubtes i després passar pel check-out.

Per què fer servir un número virtual en un comerç electrònic en lloc d’un número de telèfon convencional

En primer lloc, cal tenir en compte que el tipus de numeració és el mateix, és a dir, que tant un número virtual com convencional de Madrid sempre començarà per 91 i que el cost de la trucada serà el mateix pels teus clients.

Els avantatges de la numeració virtual les nota, sobretot, l’empresa que les contracta. N’hi ha moltes! Així que aquí tens les set millors.

Mentre tenir un número fix amb una companyia tradicional sol rondar els 15,00 € al mes, amb telefonia IP és possible contractar un número virtual per només 5,40 € al mes.

De la mateixa manera que pots gestionar un comerç electrònic des de qualsevol lloc amb connexió a Internet, el mateix passa amb els números virtuals.

Amb només tenir connexió a la xarxa, tindràs la llibertat de gestionar trucades des de qualsevol dispositiu: smarphone, tablet, ordinador… I si ho prefereixes també des d’un telèfon IP.

És possible que per temes comercials t’interessi més tenir un número de Madrid o Barcelona que de la província en què et trobes. En aquests casos, la numeració virtual et va com anell al dit.

Com estan al núvol, les numeracions no estan vinculades a la ubicació física de la botiga, així que pots sol·licitar un número local de qualsevol província.

A diferència d’altres dispositius, les trucades que rebràs des del mòbil no necessitaran connexió a Internet. És a dir, que des del teu telèfon mòbil podràs contestar trucades entrants o que altres persones t’han desviat sense necessitat de connexió a la xarxa.

Com que no vas enlloc sense el teu portàtil, ara el podràs utilitzar per contestar i fer trucades. Només necessitaràs tenir a mà uns auriculars amb micròfon.

És necessari que els visitants de la teva pàgina web disposin d’un telèfon de contacte, però tampoc vol dir que hagis d’estar disponible 24/7.

Tenint en compte que els comerços electrònics poden rebre comandes des de qualsevol part del món i a qualsevol hora, el més convenient és que ajustis el teu horari d’atenció.

Des del panell de control del teu número virtual podràs indicar en quines franges horàries estàs disponible i programar un missatge de contestador per a aquelles trucades que reps fora de l’horari laboral.

D’aquesta manera, els usuaris que necessitin posar-se en contacte amb tu i que truquin fora d’hora, coneixeran el teu horari laboral i podran tornar a trucar-te.

Recordes que et vam dir que les numeracions virtuals no tenen ubicació física? Això vol dir que també pots adquirir numeració d’altres països

Si el teu comerç electrònic rep molta circulació de l’estranger, pots considerar contractar un número virtual dels països amb més clients potencials. Oferint un canal de connexió directe i sense sobrecostos pels qui truquen, incrementaràs el nombre de trucades i amb elles, la teva taxa de conversió. 

A l’hora d’indicar els diferents telèfons de contacte a la teva pàgina web, et recomanem que per a cada idioma indiquis el número de contacte del país en qüestió.

Tenir un número de telèfon a la pàgina del teu comerç electrònic t’ofereix un canal de contacte immediat per resoldre els dubtes dels visitants. Generant confiança, especialment en aquells visitants nous que no coneixen la teva marca, podràs solucionar les seves preguntes i dirigir-los cap al carro de compra.

Per sobre dels mètodes tradicionals, les numeracions virtuals et permeten deslocalitzar-te i obtenir numeracions locals de qualsevol part del món, a més de poder utilitzar qualsevol dispositiu per gestionar trucades

Les nostres numeracions ofereixen un panell de control molt intuïtiu per, per exemple, poder configurar els horaris d’atenció. Demana una demostració i informa’t de les nostres tarifes trucant al nostre equip d’experts al 900 670 750 o escrivint al xat que es troba més avall.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo