Avui en dia, les organitzacions estan interconnectades. Per això necessiten molt més de les seves solucions de comunicació corporativa, a més de les capacitats d’accés telefònic. Per satisfer aquestes demandes, les empreses adopten cada cop més solucions col·laboratives de comunicació que reuneixen tots els elements essencials de les comunicacions empresarials, inclosos veu, missatgeria, videoconferència i contact center, en una única solució fàcil d’usar. En aquest post descobrirem per què les empreses opten per comunicacions unificades en el núvol.
L’objectiu final és permetre que els equips mòbils i distribuïts es comuniquin i col·laborin de la forma que escullin, des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc. Només el núvol pot complir amb aquestes expectatives.
A finals de 2017, la consultora IHS Markit va realitzar una enquesta entre els líders TI de 207 companyies nord-americanes amb la finalitat d’elaborar un informe sobre les tendències i les creixents necessitats de comunicacions unificades en el núvol (UC) i la col·laboració entre les empreses. Segons l’enquesta, hi ha tres factors clau que estan impulsant l’augment de l’adopció d’aquest tipus de solucions:
1.- Necessitats empresarials
Els líders de TI enquestats van destacar com a principals impulsors de les comunicacions unificades a les empreses els següents aspectes: la millora de la productivitat dels empleats (81%), la millora del temps de resposta (77%), la mobilitat/flexibilitat dels treballadors (76%), i la potenciació dels avantatges competitius (75%).
Al proporcionar als empleats les eines que els hi permetin comunicar-se de manera més efectiva, les solucions UC actuals ajuden a crear organitzacions més eficients, àgils i productives. Es poden obtenir beneficis encara majors quan les empreses integren les eines de comunicació amb les seves aplicacions comercials.
I degut a què les plataformes en el núvol ofereixen més flexibilitat, les empreses poden escalar, centralitzar l’administració i desplegar noves característiques, aplicacions i integracions ràpidament en les seves organitzacions.
2.- Expansió de les capacitats de les comunicacions unificades en el núvol
En un passat no molt llunyà, les empreses confiaven en les solucions UC en el núvol únicament per les seves capacitats de veu i missatgeria. Però actualment, la videoconferència i les eines de col·laboració s’han tornat cada cop més importants perquè les empreses col·laborin de manera eficient amb col·legues, socis, proveïdors i clients.
Els resultats de l’enquesta revelen que la veu, el correu electrònic, els missatges i la col·laboració (en forma de vídeo i conferències web) s’han implementat àmpliament per complir amb les demandes de comunicacions “sempre connectades”.
3.- Aspectes fonamentals de les comunicacions unificades (UC)
Per a les empreses, els factors més importants en l’adopció d’UC en el núvol són, per aquest ordre d’importància: la missatgeria unificada (80%), la integració d’aplicacions comercials (78%) i les eines col·laboratives.
Històricament, la missatgeria unificada només incloïa correus electrònics i transmissions de missatges de correu de veu connectats. Però la missatgeria instantània empresarial s’ha convertit en una plataforma única que abasta missatgeria instantània, xat, missatges de text, correu electrònic i missatges de veu que també es poden integrar en d’altres aplicacions en el núvol.
Després de la missatgeria unificada, el 78% dels enquestats va mencionar la integració com un component clau per unir les seves eines de comunicació amb les aplicacions comercials. La capacitat d’integrar missatgeria unificada en d’altres aplicacions populars del núvol agilitza els fluxos de treball, redueix els errors humans i millora l’eficiència a tota l’empresa.
El tercer aspecte clau van ser les eines de col·laboració, una categoria àmplia que inclou missatgeria instantània, conferències, ús compartit de documents i d’altres capacitats.
En conclusió, la combinació d’aquests tres components brinda a les organitzacions un impuls en consistència i productivitat en les seves comunicacions, tant a nivell nacional com global.