Un número gratuït (o toll free number) és un tipus de número de telèfon utilitzat per empreses, organitzacions i governs per promocionar les seves marques i generar confiança amb els seus clients o ciutadans.
Els números gratuïts són més flexibles que els telèfons fixos tradicionals als quals només es pot accedir dins dels límits de les seves respectives regions o països. I avui en dia, aquests números són més utilitzats per les empreses.
En aquest post, veurem com funcionen els números gratuïts i els seus beneficis.
Per què obtenir un número gratuït?
Un número gratuït és un número de telèfon al qual es pot trucar sense pagar un cost addicional. En la seva majoria, les empreses empren números gratuïts per oferir servei al client o suport de vendes.
A més de ser gratis per a la persona que truca, els números gratuïts tenen alguns altres beneficis. Per exemple, faciliten que les persones que viuen fora de l’àrea local es comuniquin l’empresa. Això és perquè no necessiten saber el seu codi d’àrea local abans de marcar.
També és convenient si el teu negoci funciona les 24 hores del dia, ja que algú sempre pot comunicar-se amb un número gratuït. I quan l’utilitzi, les persones no podran saber on es troba, el que podria ser important per motius de privacitat.
Com funcionen els números gratuïts?
Per entendre com funcionen els números gratuïts, és important comprendre primer la xarxa telefònica pública commutada (PSTN, per les seves sigles en anglès). La PSTN és un sistema global de línies telefòniques, commutadores i d’altres equips interconnectats que permet a les persones que truquen connectar-se entre si.
Quan es fa una trucada des del telèfon de casa, el senyal s’enruta a través de la PSTN al telèfon de la persona a qui truca. Els telèfons mòbils no utilitzen PSTN; en canvi, les trucades es transmeten a través de xarxes mòbils. En la majoria dels casos, això vol dir que s’ha de pagar per ambdós costats d’una conversa, fins i tot estant connectat a una xarxa WiFi o usant roaming de dades quan es truca a una altra persona al seu telèfon mòbil.
Per exemple, si estàs parlant amb un amic a l’estranger i no pots comunicar-te amb ell per telèfon fix, el proveïdor generalment cobrarà tarifes de llarga distància perquè encara necessiten passar per la PSTN. Un número gratuït pot ajudar a resoldre aquest problema perquè permet que les persones en dos llocs diferents es comuniquin entre si sense que se’ls hi cobri cap tarifa de llarga distància.
Beneficis de tenir un proveïdor professional de serveis de números gratuïts
Enreach, líder del mercat de telefonia IP i comunicacions unificades com a servei (UCaaS) a Europa, disposa de Línies 900 que ofereixen multitud de beneficis per a les empreses:
1) La millor atenció professional i gratuïta
Les línies 900 són números nacionals gratuïts i fàcils de recordar, amb la capacitat per atendre un gran volum de trucades entrants. Selecciona el número corporatiu que ofereixi la més alta rendibilitat a la teva marca.
2) Màxima accessibilitat a tot el món
Pots contractar línies 900 (toll free) de més de 70 països de tot el món. Atén les trucades des de la seu que prefereixis i en l’idioma de l’usuari. Ofereix el servei d’una marca top, tant a nivell nacional com internacional.
3) Molt més que números de telèfon
Afegeix el valor de la telefonia intel·ligent al contractar línies 900. Gaudeix de desenes de funcionalitats avançades de telefonia en cada número. Aprofita més les teves trucades, afegint productivitat i eficiència.
4) La teva telefonia, sempre sota control
Gestiona les teves línies 900 a través d’un únic tauler de control. Una eina pràctica i intuïtiva, accessible les 24 hores des de qualsevol dispositiu connectat a Internet. Mai ha estat tan fàcil gestionar la teva telefonia i conèixer en temps real tota la informació del teu pla.
Quins avantatges tenen les línies 900?
Els serveis de números gratuïts ara estan disponibles per a tots i ofereixen diversos beneficis per a empreses de totes les mides a costos assequibles. Els números gratuïts faciliten que els clients es comuniquin amb una empresa en cas d’un problema o pregunta urgent. Si una organització opera en diversos països, tenir un número gratuït facilita que els clients estrangers es comuniquin sense problemes.
Per això, poden ser utilitzades per empreses de tot tipus com agències de viatges, serveis professionals, consultes mèdiques i un llarg etcètera.