Sistemes de telefonia empresarial

Com obtenir un número de telèfon comercial per a la teva empresa

Enreach 12/12/2023
Clock icon 5 min
Nivell: Principiant

Si estàs començant un nou negoci o estàs en procés d’expansió, has arribat al post perfecte. El dia que obri les portes (metafòricament o no) de la teva empresa, necessitaràs tenir un nou número de telèfon.

Per què és necessari un número de telèfon comercial?

Sembla mentida, entre correus electrònics, SMS, WhatsApps i xats web, el telèfon continua sent el mètode de contacte més habitual per a les empreses. Així que és indispensable que en tinguis un!

A més de ser el canal de contacte que més utilitzaràs, els sistemes telefònics avançats et permeten:

  • Millorar la teva imatge de marca. Quan els usuaris marquin el teu número de telèfon, què vols que escoltin primer? Probablement no és una melodia de trucada. La telefonia avançada et permet configurar música i missatges de benvinguda per rebre les persones que estan a l’altre costat de la línia.
  • Millorar la teva experiència d’usuari. Entre totes les funcionalitats avançades, segur que t’encantaran les derivacions de trucades automàtiques i la integració amb programes externs com CRMs per tenir una base de dades actualitzada automàticament.
  • Millorar l’experiència dels clients o proveïdors. Ells també ho notaran, ja que una peculiaritat dels sistemes avançats és que pots programar assistents automàtics perquè atenguin les trucades fora de l’horari laboral.

Ara que ja tens clar que necessites un telèfon comercial. Avancem! Tot i que adquirir un número de telèfon comercial és relativament senzill, hi ha diverses coses que has de tenir en compte.

Com s’obté un número de telèfon comercial?

Per aconseguir un número de telèfon comercial, necessites un proveïdor de telefonia. Nosaltres et recomanem que busquis proveïdors de telefonia especialitzats en empreses. Ells millor que ningú sabran guiar-te en el procés.

Com que n’hi ha molts, una manera de descartar proveïdors és fixant-te en la qualitat de les trucades i en les prestacions que tindràs associades a la línia de telèfon.

La majoria d’empreses necessiten, com a mínim, funcionalitats com la programació d’horaris per a missatges de fora de l’oficina quan estàs tancat, missatges de benvinguda (que ja hem comentat anteriorment) i la bústia de veu per correu electrònic, que et permet rebre els missatges de veu transcrits a la teva adreça de correu electrònic.

Nosaltres, a més d’aquestes i moltes altres prestacions, oferim les nostres línies telefòniques amb un servei bàsic de centraleta virtual amb el qual podràs gestionar eficientment les trucades, configurar menús d’opcions, fer derivacions a diferents departaments i mantenir un control total sobre la comunicació telefònica de la teva empresa.

Si el que necessites és un número de telèfon per a l’atenció al client, també disposem d’un software d’atenció al client que et permetrà gestionar, a més del canal telefònic, correus electrònics, SMS, WhatsApps i xats al web des d’un mateix programa.

Un cop has triat el teu proveïdor de telefonia empresarial, has de conèixer quins tipus de numeracions existeixen per escollir la més adient.

Tipus de números de telèfon comercials

Grosso modo hi ha quatre grans famílies de numeracions comercials: els números geogràfics o locals, els 900 o toll free, els 901 que són de cost compartit i els 902 que no et suposen cap cost.

A continuació, et donem més informació de cadascun d’ells:

1. Números geogràfics

Què són: Els geogràfics són números locals tant en l’àmbit nacional com internacional.

Característiques: Et permeten tenir una numeració local de qualsevol part del món sense necessitat de tenir una seu física en aquest país.

Avantatges: Transmeten molta proximitat i confiança a les persones que truquen perquè reconeixen el prefix de la seva regió.

Inconvenients: Suposen un cost addicional per a la teva empresa.

2. Línies 900

Què són: Els números 900 són coneguts com a números d’atenció gratuïta per al client.

Característiques: Són obligatoris per a totes les empreses de serveis bàsics (aigua, llum, gas, etc.) i la resta de les empreses amb departaments d’atenció al client gairebé sempre els utilitzen.

Avantatges: Transmeten confiança a les persones que truquen perquè tenen la tranquil·litat que no pagaran per la trucada.

Inconvenients: Suposen un cost addicional per a la teva empresa.

3. Línies 901

Què són: Són números nacionals de cost compartit, és a dir, que el preu de la trucada ho paguen a mitges la persona que truca i el receptor.

Característiques: Són accessibles des de tota Espanya, el que pot ser convenient si la teva empresa té clients o sucursals a diferents regions.

Avantatges: Al ser de cost compartit, pots obtenir ingressos per les trucades que fan els teus clients o proveïdors.

Inconvenients: Els clients a vegades els perceben com a números cars i poden evitar trucar-te.

4. Línies 902

Què són: Són números nacionals on la persona que truca assumeix el preu total de la trucada.

Característiques: Igual que els 901, també són números accessibles des de tota Espanya. A diferència d’ells, les tarifes per a les persones que ho truquen són molt més altes.

Avantatges: No pagues ni un cèntim per les trucades que fas ni rebeus.

Inconvenients: No el pots utilitzar per a atenció al client, i si ho fas, hauràs d’oferir un altre número alternatiu gratuït, com un 900.

Com triar el millor número de telèfon per a la teva empresa

Per escollir entre tots els tipus de números de telèfon per a empreses, aquestes preguntes t’ajudaran:

Quina imatge vols projectar?

  • Empresa local propera. Si vols donar una imatge de proximitat i familiaritat, els números geogràfics o locals són els teus aliats.
  • Gran empresa accessible. Si, per contra, et vols posicionar com una empresa de gran envergadura, però alhora accessible, els 900 et van com anell al dit.
  • Gran empresa amb accessibilitat limitada. En el cas de voler-te posicionar com una gran empresa i, alhora, limitar el nombre de trucades entrants, tant els 901 com els 902 compliran el seu propòsit.

També hi ha la possibilitat d’utilitzar una barreja de números. Per exemple, per fer una campanya publicitària puntual a una ciutat concreta, et valdrà la pena tenir un número comercial geogràfic per aconseguir més trucades.

Quin pressupost tens?

El factor determinant sol ser el preu. Procura invertir en números de telèfon que et siguin profitosos i no gastis una fortuna amb alguna cosa que no necessitis.

Si tens dubtes sobre quina numeració empresarial necessites, el nostre equip d’experts està sempre disponible per ajudar-te a escollir la millor opció que s’adapti al teu negoci. Posa’t en contacte amb ells trucant al 900 670 750 o escrivint al xat que es troba més avall.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo