Atenció al client

8 qualitats que hauria de tenir un bon agent d’assegurances

Product User 22/09/2022
Clock icon 3 min
8 qualitats que hauria de tenir un bon agent d’assegurances

Les persones que contemplen convertir-se en agent d’assegurances o s’han preguntat si aquesta carrera podria ser adequada per a elles, hi ha diverses qualitats que hauran de tenir, almenys fins a cert punt.

La venda d’assegurances pot ser una proposta lucrativa, amb comissions relativament altes i un alt grau d’autonomia amb horaris de treball flexibles. No obstant, no és una feina fàcil. Existeix el risc que hi hagi una alta taxa de rebuig de clients, s’ha de conviure amb l’estrès i ser persistent per no renunciar al treball. Tot i així, els bons agents d’assegurances comparteixen algunes de les habilitats i coneixements que descriurem a continuació, a més de qualitats fonamentals d’una forma o d’una altra.

Quines habilitats ha de desenvolupar un bon agent d’assegurances?

1) Posar les necessitats del client primer

Un agent d’assegurances que només busca guanyar una comissió, independentment de les necessitats del client, probablement no durarà molt al negoci. Els agents i corredors que escolten activament el que volen els seus clients actuals i potencials podran guanyar-se la seva confiança, que és la part més difícil del seu treball.

Per exemple, els agents que estan disposats a oferir als seus clients un producte que paga una comissió més baixa perquè s’adapta millor a les seves necessitats tenen moltes més probabilitats de retenir als clients.

2) Oferir un excel·lent servei al client

Els clients que poden posar-se en contacte amb el seu agent d’assegurances quan ho necessita tenen moltes més probabilitats de romandre satisfets i tranquils. Una resposta oportuna a les trucades telefòniques o consultes realitzades a través de qualsevol canal digital (WhatsApp, WebChat, email o SMS) és imprescindible.

3) Tenir intel·ligència emocional

Això inclou la capacitat d’escoltar i empatitzar amb els clients en un nivell més profund per saber el que realment volen i necessiten. Un bon agent té tacte i sap com ajudar a un client amb el seu dubte sobre una assegurança, oferint-lo una solució a mida.

4) Disposar d’un alt nivell d’energia

Un dels trets més importants d’un bon agent d’assegurances és ser proactiu i positiu en tot moment. Una actitud desgastada o trista es contagiarà immediatament als clients i els pot desanimar a contractar qualsevol tipus d’assegurança.

5) Ser persistent

Aquesta és potser la qualitat més important d’un bon agent d’assegurances. Aquells que treballen en aquest camp han de ser absolutament capaços de gestionar el rebuig diari al llarg de les seves carreres i fer-ho amb una somriure. Els bons agents d’assegurances entenen que cada “no” només els apropa a algú que els hi dirà “sí”.

6) Ser honest

Els agent d’assegurances que usen l’engany per tancar negocis rara vegada es queden a la mateixa companyia per molt de temps. Un bon agent sap que dir la veritat per avançat guanyarà el respecte i la confiança dels clients i ajudarà a la seva fidelització al llarg del temps.

7) Conèixer els productes i serveis

Un bon agent d’assegurances podrà oferir una àmplia selecció de productes i serveis que puguin satisfer qualsevol necessitat raonable que pugui tenir un client.

8) Tenir coneixements tècnics

Un agent d’assegurances sap molt més que vendre una pòlissa. L’agent ha de comprendre els aspectes fiscals i legals dels productes que ven i com estan dissenyats per encaixar en la situació financera general del client.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo